نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم با حضور نمایندگان مردم و اعضای پیشنهادی کابینه در حال برگزاری است.

گزارش روز پایانی بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه چهاردهم

نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح چهارشنبه در حال برگزاری است.

در هشت جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و امیرحسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسکندر مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محسن پاک نژاد وزیر پیشنهادی نفت بررسی شده است.

کد خبر 6202485

لحظاتی قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۰:۱۶

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با اکثریت آرا دنیامالی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تشخیص دادند.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان


۱۶ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۰

وزیر پیشنهادی نیرو: ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد

«عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس در تشریح اقدامات و برنامه‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ناترازی سوخت و کمک رسانی بخش خصوصی، عنوان کرد: نمایندگان محترم! در نطق خود فکر می‌کنم به بیشتر سوالات شما پاسخ گفتم. ناترازی آب و برق بحث مهمی از وظایف وزارت نیرو است. این حق شما بزرگواران است که مطمئن شوید فرد امینی برای این امر انتخاب شده است، اما فراموش نکنید این یک امر چند وجهی است. آنچه خدمت شما عرض کردم این بود که متعهد به شما و مردم و قوانین و مستندات هستم و قول می‌دهم در کمال صدق مسیر را با شما طی کنم.

وزیر پیشنهادی نیرو: ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد

وزیر پیشنهادی نیرو خاطرنشان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد و آن را به خارج از استاندارها برده است و از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو کفاف هزینه‌ها را نداده است. کسری بودجه و عدم تحقق بودجه‌های عمرانی نقش دولت را کاهش داده است. ذکر این نکته ضروری است که ما هنوز نتوانستیم گفتمانی برای بهتر مصرف کردن با مردم داشته باشیم.


۲۶ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۹:۵۰

علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو است

روح الله لک علی آبادی نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه با وزیر پیشنهادی نیرو هیچ نسبت خانوادگی ندارد تصریح کرد: آقای علی آبادی فرد توانمندی است و امروز بزرگترین مشکل ما در صنعت آب و برق است و کشاورزان ما همینطور صنعتگران ما بیشترین آسیب را می‌بینند.

علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو است

علی آبادی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی و اجرایی متنوع و مثبتی در زمینه آب و برق دارد، ادامه داد: ساماندهی ناترازی‌ها عمیق آب و برق کشور با تمرکز بر احیای اقتصاد آب و برق نیازمند وزیری توانمند و اجرایی و معتقد به اجماع و دید فرابخشی است ه با توجه به سوابق ارزشمند آقای علی آبادی می‌توان انتظار داشت که تحت نظر او تحولات مثبتی در این دو حوزه طی ۴ سال صورت پذیرد.

نماینده درود و ازنا که وزیر پیشنهادی نیرو را از جهات مختلف مناسب تصدی وزارت نیرو می‌داند، بیان کرد: آقای علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو در شرایط فعلی است زیرا او تجربه و پختگی لازم رویکرد فراجناحی و بین بخشی و توانایی اداره وزارت نیرو را به نحو مطلوب دارد.


۴۲ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۹:۳۴

علی‌آبادی عملکرد فاجعه‌آمیزی در مپنا داشته است

حمیدرضا گودرزی نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: نمایندگان مجلس ما امروز باید تصمیمات سرنوشت سازی بگیریم و باید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دقت کافی داشته باشیم.

علی‌آبادی عملکرد فاجعه‌آمیزی در مپنا داشته است

گودرزی اظهار کرد: در صورتی که علی آبادی وزیر نیرو شود نه تنها به منافع ملی آسیب می‌زند بلکه ما را از رسیدن به اهداف برنامه توسعه دور می‌کند. مگر ما مشکلات خودروسازی را فراموش کرده‌ایم و علی آبادی با وزارت صمت چه کرد که می‌خواهیم وزارت نیرو را به وی بسپاریم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی عملکرد فاجعه باری در مپنا داشت و یک نمونه از شاهکارهای مدیریتی وی در سال ۹۵ بود. در آن مقطع دولت وقت برای حل مشکل برق می‌خواست قراردادی مبنی بر ساخت ۷ نیروگاه ترکیبی منعقد کند که علی آبادی جلوی آن قرارداد بزرگ را گرفت و اگر آن قرارداد اجرایی می‌شود امروز تا این حد مشکل آب و برق نداشتیم.


۵۸ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۹:۱۸

وزیر پیشنهادی نیرو برای گذر از تنش آبی در کشور سد بسازد

هادی هاشمی‌نیا نماینده خرم آباد و موافق وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کشور منطقه ما در منطقه خشک قرار گرفته و با تغییر اقلیم هوا گرم‌تر خواهد شد و در آینده با تنش آبی مواجه خواهیم شد و این خطر جدی است و مدیریت آب یکی از وظایف وزارت نیرو است.

وزیر پیشنهادی نیرو برای گذر از تنش آبی در کشور سد بسازد

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت فعلی منابع آب کشور و مصرف آب شرب هم در بخش شهری و روستایی تا حدود زیادی به منابع زیرزمینی وابسته است را می‌طلبد که برنامه دقیقی داشته باشیم و مدیریت صحیحی که بتوانیم در مقابل این تنش و این خطر مادگی داشته باشیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده خرم آباد احداث سد را یکی از راهکارهای مقابله با تنش آبی پیش روی کشور معرفی کرد و ادامه داد: در استان و شهرستان خرم آباد و سایر شهرستان‌ها که قرار شد سدهای زیادی احداث شود اما متأسفانه فقط دو سد محقق شد و مابقی ساخته نشد. این مهم که امری حیاتی برای آب شرب و کشاورزی است نیاز است که وزیر پیشنهادی در صورت اخذ رأی اعتماد به این موضوع بپردازد.


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۹:۰۳

علی‌آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود

محسن بیگلری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کاش علی آبادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شد که در آن صورت بنده در موافقت با وی صحبت می‌کردم.

علی‌آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود

وی بیان کرد: وزارت نیرو بسیار مهم است و به دلیل کاهش بارش طی سال‌های اخیر مشکلاتی در زمینه آب و برق در کشور ایجاد شده است. همچنین آب زیرزمینی هم در ازای خشکسالی‌های پی در پی دچار بحران جدی تری شده و در زمینه برق هم مشکل داریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در چند دهه اخیر مدیریت خوبی را در وزارت نیرو شاهد نبودیم و در این شرایط انتخاب وزیر نیرو بسیار حیاتی است و باید فردی اصلح سکاندار این وزارتخانه شود.

بیگلری متذکر شد: علی آبادی در مپنا عملکرد خوبی داشت و در وزارت صمت هم به خوبی عمل کرد و کاش برای آن وزارتخانه معرفی می‌شد. عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده در حالی که فردی باید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد که در این حوزه سابقه داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی صرفاً و در چندین سال قبل معاون وزیر نیرو بود که مشکلات این وزارتخانه در آن مقطع مثل زمان فعلی نبود و وی شناختی از مشکلات فعلی این وزارتخانه ندارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در تابستان گرم امسال در برخی از مناطق کشور شاهد قطعی برق خانگی و کشاورزی بودیم و در این شرایط چگونه از کشاورزان انتظار جهش تولید می‌توانیم داشته باشیم.
بیگلری تاکید کرد: کار وزارت نیرو بسیار سخت است و این وزارتخانه مشکلات زیادی دارد. سوال بنده از علی آبادی آن است که آیا برای برق خورشیدی برنامه قابل اجرا دارد؟ برنامه وی برای مدیریت سدها چیست؟ همچنین سوال بعدی بنده از وزیر پیشنهادی نیرو آن است که آیا در انتصابات شایسته سالاری را مد نظر خواهد داد؟ همچنین برنامه وی برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و کارکنان آب و برق چه خواهد بود؟

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: عباس علی آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود و نباید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد.


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۴

کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه است

«رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.

کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه است

وی ادامه داد: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه است. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس افزود: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۴

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و اندیکا در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

شریعتی اولین موافق وزیر پیشنهادی نیرو


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۸:۲۳

بیگلری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو پشت تریبون رفت

محسن بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو سخنرانی کرد.

بیگلری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو پشت تریبون رفت


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۸:۱۲

نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد

ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

امروز آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان است و قرار است از نمایندگان درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی رأی‌گیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.