سید بشیر حسینی که هنوز اغلب او را به عنوان داور برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی به یاد دارند، این روزها در مقام کارگردان، برنامه «حسینیه معلی» را تجربه می کند.

نقد بشیر حسینی به جوکر/ پیشنهاد مجری‌گری در حوزه کتاب دارم

او حالا قرار است مجری جدید برنامه ای با موضوع کتاب در تلویزیون باشد و با این حال می گوید که خیلی تمایلی به این حوزه ندارد.

 سید بشیر حسینی که در حاشیه نشست خبری برنامه «حسینیه معلی» در جمع خبرنگاران گفت و گو می کرد، از دشواری های ساخت برنامه «حسینیه معلی» گفت و از آغاز فصل جدید آن برای اعیاد شعبانیه خبر داد. او همچنین از برنامه «عصر جدید» یاد کرد و درباره «جوکر» احسان علیخانی نکاتی را بیان کرد. حسینی درخصوص دشواری ساخت برنامه های شاد در تلویزیون، نیز مطالبی را گفت.

آغاز فصل جدید «حسینیه معلی» برای اعیاد شعبانیه

او گفت: برای فصل آینده که در ایام شعبانیه است، از دو ماه قبل کار را شروع کرده ایم. ویژگی کارمان اینگونه است که تولید، یک ماه قبل از پخش، به اتمام می رسد. طبق روال هر ساله یکی از عوامل برای گرفتن اذن میدان از امام حسین (ع) راهی سفر کربلا می شود و تولید کار شروع می شود.

نقد بشیر حسینی به «حوکر» / «عصر جدید» پیشامد بود!

در «عصر جدید» به دنبال شهرت نبودم

بشیر حسینی درباره فعالیت خود در صدا و سیما و اینکه آیا قرار است ادامه دار باشد و چه آینده ای را برای خود در حوزه برنامه سازی ترسیم می کند؟ بیان کرد: رغبت من مثل ماقبل برنامه «عصر جدید»، حضور در پشت صحنه است؛ آن فضا برایم دوست داشتنی تر است. «عصر جدید» هم نه انتخاب من است و نه در آن به دنبال شهرت بودم؛ «عصر جدید» پیشامدی بود با اقتضائات خودش؛ یعنی وقتی پشت صحنه گپ و گفت می شد، مثل برنامه های دیگر آرام آرام جدی شد که باید بروم جلوی دوربین. بنابراین تا جایی که بشود در پشت صحنه هستم و در حال حاضر نزدیک به ۱۵ برنامه کمک می کنم و مشورت می دهم و تا جایی که بشود برای جلوی دوربین آمدن مقاومت می کنم.

اجرای یک برنامه درباره کتاب در شبکه سه و پیشنهاد بازیگری و خوانندگی

او در ادامه از پیشنهادهایی برای اجرا در چند برنامه تلویزیونی هم خبر داد و گفت: تا جایی که بتوانم برای اجرا و جلوی دوربین رفتن مقاومت می کنم و بسیار هم مقاومت می کنم. اما در حال مذاکره هستیم و قرار است یک برنامه در حوزه «کتاب و دانایی» را در شبکه سه سیما داشته باشیم. با این حال بعد از «عصر جدید» مقاومت می کنم که جلوی دوریین باشم مگر اینکه جایگاهش با من تناسب داشته باشد. چون چیز دیگری بلد نیستم.

بشیر حسینی همچنین از پیشنهاد برای بازیگری هم گفت و اینکه پیشنهادهای بسیاری داشته است و در این باره توضیح داد: در همه حوزه ها از تلویزیون تا وی او دی ها و امثالهم پیشنهاد برای بازیگری و حتی خوانندگی داشتم و من نیز گفتم در مورد من چه فکری می کنید!

نقد بشیر حسینی به «حوکر» / «عصر جدید» پیشامد بود!

برخی شوخی های «جوکر» را نمی پسندم

او که تجربه «عصر جدید» و همکاری با احسان علیخانی را داشته است، درباره «جوکر» و اینکه آیا درخواست همکاری با او شده بود؟ اظهار کرد: من «جوکر» را دیدم اما تا الان در مورد آن با احسان علیخانی صحبت نکرده ام. «جوکر» را برنامه متهورانه ای می دانم. به ویژه فصل زنانه آن را که با محدویت ها و اقتضائاتی که داریم  برنامه آوانگارد است و کاری است که باید تجربه می شد و چقدر خوب که احسان علیخانی که یکی از ویژگی هایش فارغ از توانمندی خودش، تیم داشتن اش است. من الان در حسینیه معلی متوجه می شوم که تیم داشتن مهم است و اگر تیم نباشد کار به خوبی به ثمر نمی رسد. فکر می کنم احسان علیخانی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند چنین فضاهایی را تجربه کند قطعا هم بی خطا نیست، از طرفی یک تیم بهتر از همه به نقص های برنامه اش اشراف دارد.

وی درباره شوخی های «جوکر» نیز بیان کرد: بخشی از آن سلیقه ای است. ما ایرانی ها هم در شوخی کردن خیلی سخت پسندیم و بسیار طناز. اما برخی شوخی های «جوکر» را نمی پسندم با این حال واقعیت این است اصل شوخی هایی که ما در محافل و پشت درهای بسته غیررسانه ای داریم یا جنسی است یا سیاسی. استندآپ هم همین است؛ اگر شما مسائل جنسی و سیاسی را بگیرید دیگر نمی شود به راحتی شوخی خوب، جذاب و مخاطب پسند تولید کرد و واقعیت این است که دست هنرمند خیلی خالی است. «جوکر» یکی از اتفاقاتی که رقم می زند عمق توان طنزپردازی عفیفانه مان است که یک خط قرمز و هشدار بزرگ در باب آن نشان می دهد. مجبوریم هی این طرف و آن طرف برویم. با این جنس شوخی ها همدیگر را بخندانیم. برای شوخی های عادی یا پشتوانه و خلاقیت آن را نداریم یا به هر حال زحمت آن را نکشیده ایم و از راه ساده تر جلو رفتیم، نتیجه اش همین می شود.

در شادی ها تقریبا نمی توانیم هیچ چیزی را نشان دهیم

کارگردان حسینیه معلی در ادامه درباره ی دشواری های ساخت برنامه «حسینیه معلی» و اینکه تولید کدام برنامه دشوارتر است تولید برنامه شاد یا تولید برنامه عزاداری؟ توضیح داد:  برنامه شاد سخت تر است؛ چراکه ما در محرم و عزاداری هیچ محدودیتی نداریم و شوخی و جدی می گفتیم فقط قمه زدن را نمی توانیم نشان دهیم. اما در شادی ها تقریبا نمی توانیم چیزی را نشان دهیم.

نقد بشیر حسینی به «حوکر» / «عصر جدید» پیشامد بود!

سید بشیر حسینی در پایان با اشاره به دشواری تولید برنامه «حسینیه معلی» گفت: هیچ برنامه ای را سراغ ندارم اندازه حسینه معلی روی آن وقت گذاشته شود اما باید عوامل حرفه ای به برنامه تزریق شوند و با عوامل آماتور نمی شود در این جایگاه کار کرد. به ویژه اینکه باید به عمق روستاها رفت و از مرکز استان ها دور شد. با توجه به دشواری کار، عوامل حرفه ای حاضر به همکاری نیستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.