۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 1007229

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که تقریبا ۱۴۰۰ مورد جدید ابتلا به «ام پاکس» (آبله میمونی) را ظرف یک هفته ثبت کرده است.

تدابیر لازم برای مبارزه با آبله میمونی

«جین کاسیا»- مدیر کل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا - به خبرنگاران گفت که در مجموع از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا ۱۹ هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است. تاکنون ۵۴۱ نفر بر اثر این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده‌اند.

کانون شیوع این بیماری در آفریقای مرکزی است. نوع جدید ویروس تحت عنوان «Clade I‌» که اواخر سال ۲۰۲۳ در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد، نسبت به انواع قبلی آن مسری‌تر است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت کنگو، هفته آینده اولین محموله واکسن از آمریکا به این کشور تحویل داده خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو هفته پیش کمیته اضطراری تشکیل داد و بالاترین سطح هشدار را اعلام کرد. با این حال، مقامات بهداشتی اروپا خطر شیوع این ویروس در اتحادیه اروپا را بسیار کم تخمین می‌زنند.

در همین حال، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با ویروس ام پاکس تاکید کرد باید واکسیناسیون هدفمند در مکان‌هایی که به ویروس آلوده شده‌اند، انجام شود.

«مارگارت هریس» -سخنگوی سازمان جهانی بهداشت - درباره تدابیر مبارزه با ویروس ام پاکس گفت: در حال حاضر واکسیناسیون انبوه پیشنهاد نمی‌شود. این خیلی مهم است. باید واکسیناسیونِ هدفمند در مکان‌هایی که به ویروس آلوده شده‌اند، انجام شود.

ویروس ام‌ پاکس در درجه اول از طریق تماس نزدیک پوست منتقل می‌شود. این بیماری به دلیل مشاهده آن در میمون‌ها آبله میمونی نیز نامیده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.