مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: بیش از ۱۰ سال است که بالای ۲۰ فروند هواپیمای اسقاطی و از رده خارج شده در فرودگاه امام پارک شده است.

اخطار به ایرلاین‌ها برای جمع‌آوری هواپیماهای اسقاطی از فرودگاه امام/ پول پارک را بالا می‌بریم

به گزارش قدس آنلاین مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که بالای ۲۰ فروند هواپیمای اسقاطی و از رده خارج شده در فرودگاه امام پارک شده، گفت: اگر ایرلاین‌ها نسبت به اسقاط و فروش این هواپیماها به عنوان ضایعات اقدام نکنند پول پارکینگ را گران می‌کنیم.

سعید چلندری درباره پارک چند ساله هواپیماهای از رده خارج شده و بعضا متلاشی در فرودگاه امام خمینی که تصویری نامناسبی از ناوگان و فرودگاه ایجاد کرده، اظهار داشت: تعدادی هواپیما در ورود به فرودگاه حضرت امام در آشیانه‌های شرکت‌های هواپیمایی به صورت پارک دیده می‌شوند، در حال اورهال شدن هستند و از هواپیماهای از رده خارج شده و پارک دائمی نیستند و پس از انجام عملیات اورهال به خط پرواز بر می‌گردند.

وی ادامه داد: اما بعد از طی مسافتی در نقطه ایستگاه رادار فرودگاه حضرت امام تعداد هواپیما پارک شده‌است که باید بخشی از آنها حتما باید اسقاط شوند، از این رو از سازمان هواپیمایی درخواست و به شرکت‌ها تاکید کردیم که نسبت به این هواپیماهای از رده خارج شده تعیین تکلیف کنند چراکه چهره خوبی برای فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) ایجاد نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به جمع آوری این هواپیماها اقدام کنند اما سازمان هواپیمایی باید به ایرلاین‌ها برای جمع آوری این هواپیماهای اسقاطی فشار بیاورد.

چلندری تاکید کرد: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم که اگر نسبت به تعیین تکلیف این هواپیماهای اسقاطی اقدام نکنند، هزینه‌های پارکینگ را بالا می‌بریم. در حال حاضر، رقم پارکینگ هواپیماها در فرودگاه امام ناچیز است و اجاره پارکینگ هواپیما براساس حق‌الارض و بسیار ناچیز است و تا کنون هم شرکت‌ها هواپیمایی این ارقام ارجاره را پرداخت کردند.

وی درباره تعداد این هواپیماهای پارک شده، افزود: در حال حاضر، حدود ۲۰ فروند هواپیمای بدنه متوسط و پهن پیکر که باید اسقاط و خُرد شوند در محوطه فرودگاه امام پارک شده‌اند که از مدت زمان پارک این هواپیماها بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و شرکت‌ها باید این هواپیماها را باید به عنوان ضایعات بفروشند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام همچنین درباره میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی به فرودگاه امام گفت: در حال حاضر، ایرلاین‌های خارجی هیچ بدهی به فرودگاه امام ندارند و از ایرلاین‌های داخلی هم دو ایرلاین به فرودگاه امام بدهکار هستند که میزان بدهی آنها کاهش پیدا کرده به طوری که بدهی ایران ایر و ماهان به یک سوم رسیده و در حال تسویه بدهی‌ها هستند. بدهی سایر شرکت‌های هواپیمایی جاری است که در حال پرداخت است. 

منبع: خبرگزاری ایلنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.