یک مخترع کشورمان از اختراع تخت هوشمند خواب با قابلیت جلوگیری از زخم بستر و بهبود فرآیند خواب بدون دارو با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد.

جلوگیری از زخم بستر با استفاده از تخت هوشمند/ اختراعی جدید در کشور

یک مخترع کشورمان از اختراع تخت هوشمند خواب با قابلیت جلوگیری از زخم بستر و بهبود فرآیند خواب بدون دارو با استفاده از هوش مصنوعی خبر داد.

محمد اسلامی‌ اظهار کرد: زخم بستر یکی از مشکلات شایع در بیماران با محدودیت‌های حرکتی است. روش‌های فعلی جلوگیری از زخم بستر، مانند تغییر مداوم موقعیت بیمار، دارای محدودیت‌هایی است و اغلب نیاز به مراقبت مداوم توسط پرستاران دارد. این دستگاه هوشمند می‌تواند به صورت خودکار موقعیت بیمار را تغییر دهد و فشار روی نقاط حساس بدن را کاهش دهد، در حالی که خواب آرام و بدون وقفه‌ای را برای بیمار فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در طراحی تخت جلوگیری کننده از زخم بستر توضیح داد: طراحی و توسعه دستگاهی هوشمند که به طور خودکار موقعیت بیمار را تغییر دهد، پیشگیری از بروز زخم بستر با توزیع متعادل فشار روی بدن بیمار، بهبود کیفیت خواب و کاهش نیاز به مراقبت‌های مداوم پرستاری با اتوماسیون فرآیندهای جلوگیری از زخم بستر از جمله اهداف تهیه این تخت است.

این مخترع با اشاره به ویژگی‌های فنی این تخت تاکید کرد: این دستگاه به سنسورهای فشار دقیق مجهز است که می‌توانند فشار روی نقاط مختلف بدن را اندازه‌گیری و تحلیل کنند.

به گفته وی، بر اساس داده‌های سنسورها، دستگاه می‌تواند به طور خودکار موقعیت بیمار را تغییر دهد تا فشار به طور یکنواخت توزیع شود.

اسلامی اظهار امیدواری کرد با استفاده از هوش مصنوعی مشکلات بیماران بخصوص معلولان و سالمندان به حداقل برسد.

وی گفت: سیستم تنظیم دما و رطوبت از دیگر ویژگی‌های این تخت است. دستگاه می‌تواند دما و رطوبت محیط خواب را تنظیم کند تا از عرق کردن یا سرد شدن بیش از حد بدن جلوگیری کند. تخت مجهز به ماساژورهای داخلی است که می‌تواند ماساژ ملایم و آرامش‌بخشی ارائه دهد، به طوری که عضلات بیمار را آرام کرده و وی را به خواب عمیق فرو ببرد.

همچنین تخت با پایش الگوی تنفس بیمار و ارائه تحریک‌های ملایم، الگوی تنفس بهینه‌ای ایجاد می‌کند که به تسهیل خواب کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.