قطع شدن یکی از شبکه‌های ارتباطی وزارت دفاع هلند، به بروز مشکلات گسترده در حوزه فناوری اطلاعات در سراسر این کشور منجر شد.

اختلال سایبری در وزارت دفاع هلند/ پروازها زمین‌گیر شدند

قدس؛ به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، به‌دنبال قطعی یکی از شبکه‌های ارتباطی در وزارت دفاع هلند، بسیاری از سامانه‌های دولتی متصل به این وزارتخانه با اختلال روبه‌رو شدند.

وزارت دفاع هلند تایید کرده که احتمالاً قطعی شبکه به یکی از سامانه‌های این وزارتخانه مربوط است اما وسعت و علت آن هنوز مشخص نیست.

لورنس باس، سخنگوی وزارت دفاع هلند دراین‌باره گفت: با قطعی یکی از شبکه‌های وزارت دفاع روبه‌رو شده‌ایم و این شبکه همان شبکه‌ای است که سایر بخش‌های دولتی نیز به آن متصل بوده و از آن استفاده می‌کنند. مرکز ملی امنیت سایبری هلند می‌گوید هنوز مشخص نیست که آیا حمله سایبری در کار است یا خیر.

به گفته یکی از مقامات، مسافران در فرودگاه آیندهوون از اوایل صبح امروز در فرودگاه گرفتار و پروازهای شرکت‌های هوایی رایان‌ایر و ترانساویا لغو شده است. به گفته وی، هیچ تردد هوایی وجود ندارد و اطلاعاتی درباره علت آن در دست نیست.

این فرودگاه به عنوان یک فرودگاه نظامی تحت مدیریت وزارت دفاع هلند فعالیت می‌کند. سامانه‌های هشدار و ارتباطی کارکنان خدمات اضطراری نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. گارد ساحلی هلند نیز اعلام کرد که ارتباط با آنها از طریق تلفن یا رادیو ممکن نیست. نیروهای پلیس نیز به جای استفاده از بی‌سیم‌، به تلفن همراه متوسل شده و از طریق پیامک با یکدیگر یا مرکز در ارتباط هستند.

شرکت مخابراتی «کی‌پی‌ان» نیز با اختلال و قطعی گسترده شبکه خدمات تلفن همراه روبه‌رو شده اما اعلام کرده است که هنوز ارتباط این قطعی با اختلال در وزارت دفاع هلند، مشخص نیست. براساس اعلام وزارت دفاع هلند، معلوم نیست که این قطعی شبکه چه مدت ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.