یک نشریه آمریکایی در گزارشی با استناد به تحقیقات اف‌بی‌آی گزارش کرد هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در تلاش برای ترور ترامپ وجود نداشت.

اف‌بی‌آی: هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در ترور ترامپ وجود ندارد

قدس؛ تحقیقات اف‌بی‌آی نشان می‌دهد «بازرسان هیچ هدف سیاسی ثابتی برای تیراندازی که بیش از ۶۰ جستجوی آنلاین در مورد دونالد ترامپ و جو بایدن انجام داده بود، کشف نکردند».

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که مقامات اف‌بی‌آی روز چهارشنبه در تماسی با خبرنگاران گفتند که این سازمان انگیزه عامل ترور نافرجام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گردهمایی تبلیغاتی ماه گذشته وی در پنسیلوانیا را کشف نکرده‌اند.

طبق این گزارش، مقامات فدرال در راستای تحقیقات خود، فعالیت‌های پنج ساله آنلاین «توماس متیو کروکس» ۲۰ ساله را بررسی کردند و گفتند که هیچ مدرک معتبری مبنی بر ارتباط او با یک نهاد خارجی یا داشتن همدستی پیدا نکرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی همچنین تصاویری از اسلحه و کوله‌پشتی فرد مهاجم و بمب‌های دست‌سازی که او در صندوق عقب خودرو خود جاسازی کرده بود، منتشر کردند.

اذعان اف‌بی‌آی به عدم وجود ارتباطی خارجی بین متیو کروکس و هرگونه نهاد خارجی درحالی است که پس از ترور نافرجام ترامپ در ماه ژوئیه، برخی از رسانه‌های آمریکایی همچون شبکه خبری «سی ان ان»، ایران را به همکاری برای ترور رئیس جمهور پیشین آمریکا متهم کردند که در آن هنگام، نمایندگی ایران در سازمان ملل اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران درباره نقش داشتن تهران در ترور نافرجام ترامپ را تکذیب و اعلام کرد «اتهامات بی‌اساس و مغرضانه» است. 

اف‌بی‌آی: هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در ترور ترامپ وجود ندارد
سلاح و کوله پشتی کروکس

اف‌بی‌آی: هیچ انگیزه یا ارتباط خارجی در ترور ترامپ وجود ندارد
بمب‌های دست‌ساز در خودرو کروکس

«کوین پی روژک» مامور ویژه اف‌بی‌آی و مسئول دفتر میدانی پیتسبورگ به واشنگتن‌پست گفت: «فعالیت آنلاین کروکس نشان دهنده "ترکیبی از ایدئولوژی‌ها" است. ما هیچ ایدئولوژی قطعی مرتبط با موضوع خود، چه با گرایش چپ و چه با گرایش راست، کشف نکرده‌ایم.»

ترامپ ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) و در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر در ایالت پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد. متیو کروکس، عامل ترور نافرجام ترامپ حداقل هشت گلوله به سوی او شلیک کرد و با وجود جان سالم به در بردن ترامپ، یک فرد در بین جمعیت کشته و ۲ نفر دیگر به شدت مجروح شدند و در نهایت، شخص کروکس توسط تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا کشته شد.

به گفته مقامات آمریکایی، کالبد شکافی مشخص کرد که کروکس در زمان تیراندازی تحت تاثیر هیچ نوع نوشیدنی الکلی یا مواد مخدر غیرقانونی نبوده است.

مقامات اف‌بی‌آی همچنین گفتند که به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود، «مصاحبه سازنده‌ای» با ترامپ انجام داده‌اند. آن‌ها رئیس جمهور پیشین آمریکا را «مشتاق به همکاری» توصیف کرده‌اند.

واشنگتن‌پست همچنین نوشت که والدین کروکس در طول تحقیقات اف‌بی‌آی، با این سازمان همکاری کامل داشته‌ و همه اطلاعات لازم را ارائه کرده‌اند.  

در حالی که بسیاری انتظار دارند که در پس حملات به سیاستمداران انگیزه‌های سیاسی وجود داشته باشد، یک مطالعه سرویس مخفی آمریکا در سال ۱۹۹۷ در مورد قاتلان آمریکایی و قاتلان احتمالی شخصیت‌های عمومی نشان داد که «حمله‌کنندگان و افراد تقریباً کشنده به مقامات دولتی به ندرت انگیزه‌های «سیاسی» داشتند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.