ستاد اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن (الاعلام الحربی) امروز تصاویر جدیدی از هدف قرار گرفتن و سوختن نفتکش یونانی «سونیون» را منتشر کرد.

انتشار تصاویر جدید هدف قرار گرفتن نفتکش «سونیون» در دریای سرخ

ستاد اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن (الاعلام الحربی) تصاویر جدیدی از حمله به کشتی یونانی SOUNION را که به علت نادیده گرفتن قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ هدف قرار گرفته بود، منتشر کرد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعا در مذاکرات صلح یمن و سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب از موافقت انصارالله با یدک‌کشی نفتکش آسیب دیده «سونیون» خبر داد و گفت: این موافقت پس از مذاکره با طرف‌های اروپایی و نگرانی از ایجاد فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ صورت گرفته است.

عبدالسلام افزود: «پس از تماس چند نهاد بین‌المللی به‌ویژه اروپایی‌ها، به آن‌ها اجازه دادیم کشتی در حال سوختن "سونیون" را از طریق یدک‌کش‌ها خارج کنند.»

نیروهای مسلح یمن روز جمعه گذشته بار دیگر نسبت به نادیده گرفتن قانون ممنوعیت تردد به بنادر فلسطین اشغالی هشدار داد و اعلام کرد کشتی‌ها و شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با ضربات دردناک تری روبرو خواهند شد.

نیروهای مسلح یمن همچنین ازهمه کشتی‌های عبور کننده از دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند خواست از دستکاری اطلاعات و سامانه‌های راهبری خود خودداری کنند تا از سوی نیروهای مسلح یمن مورد شک قرار نگیرند.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته و به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی در غزه، در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ارتش یمن متعهد شده است تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.