موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

فارس- شهر صدرا با شروع فصل تابستان با تنش آبی مواجه شد و برای حل این مسئله طرح‌های آبرسانی به شهر صدرا با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی صدرای شیراز به بهره‌برداری رسید

شهر صدرا که در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد تابستان امسال با معضل تنش آبی و گلایه ساکنان این شهر از افت فشار و قطعی آب روبه رو شد؛ معضلی که تکاپوی متولیان را برای عبور از این بحران به دنبال داشت.

دلیل مشکل تنش‌آبی در صدرا چه بود؟

طبق گفته متولیان حوزه آب بخشی از این مشکل به گرمای بی سابقه و افزایش میزان مصرف بر می‌گردد و بخشی هم به دلیل خشک شدن چاه‌های صدرا ایجاد شده است، به‌طوری که  امسال چهار حلقه چاه آب آهکی در شهر صدرا خشک و از مدار خارج شد و چاه‌های واقع در شرق صدرا نیز کاهش دبی را تجربه کردند.

در پی خشک شدن این چاه‌ها و گرمای بی‌سابقه هوا، شهروندان با مشکلات جدی در تأمین آب رو به رو شدند، این مشکلات کار را به جایی رساند که حتی مخازن ذخیره نیز پاسخگوی تعداد واحدهای مسکونی در این شهر نشد و این مسئله زمینه کوچ بسیاری از ساکنان صدرا را به منازل اقوام و آشنایان‌شان در شیراز رقم زد.

چه تدابیری برای گذر از بحران کم‌آبی اتخاذ شد؟

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز درباره وضعیت تأمین آب شهر صدرا و تخصیص منابع آب گفت: این طرح‌های جهادی آبرسانی شامل بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب مخزن تعادلی غرب صدرا، حفر و تجهیز ۲حلقه چاه و اجرای ۱۰ کیلومتر خط انتقال در سه جبهه شرق، غرب و جنوب صدرا به‌صورت همزمان است.

بهمن بهروزی اضافه کرد: جهت تأمین برق تأسیسات انتقال آب در شهر صدرا نیز سه کیلومتر خط انتقال برق اجرا شده است.

وی افزود: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شبکه آبرسانی صدرا افزوده می‌شود که نیاز آبی ۲۰هزار خانوار، معادل ۷۰ هزار نفر جمعیت را تامین می‌سازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا خیرتان دهد انشالله ، واقعا ساعتها قطع آب بدون اطلاع رسانی مردم و در شهر صدرا کلافه کرده بود امیدواریم همه هموطنان عزیز در سراسر کشور ازین مایه زندگی برخوردار باشند.