فیلم «ماریا»به کارگردانی «پابلو لارائین» و بازی «انجلینا جولی» در نقش «ماریا کالاس» خواننده سوپرانو در جشنواره ونیز اکران شد و ده دقیقه تشویق را به همراه داشت. «ماریا» تا این لحظه از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۰ درصد دریافت کرده است.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول

به گزارش قدس آنلاین، هشتاد و یکمین جشنواره جهانی فیلم ونیز که اواخر هفته گذشته آغاز شد به راه خود ادامه می‌دهد. با گزیده‌ای از اتفاقات رخ داده در این جشنواره همراه باشید.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
«سیگورنی ویور» پس از دریافت «شیر طلایی» چه گفت؟

«سیگورنی ویور» پس از دریافت «شیر طلایی» افتخاری جشنواره ونیز روی صحنه اعلام کرد: «دلم می‌خواهد بغرم.» بازیگر ۷۴ ساله فیلم‌های «بیگانه» و «آواتار» در اولین روز از هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز این جایزه را دریافت کرد.

جیمز کامرون کارگردان «آواتار» و «بیگانگان» در پیامی از پیش ضبط شده به ویور تبریک گفت: «افتخار می‌کنم که یکی از دوستان من است… همکاری ما بر پایه اعتماد و احترام بوده و با هر پروژه جدید مستحکم‌تر می‌شود.» فیلمساز یادآوری می‌کند که ویور در سال ۱۹۸۶ نامزد اولین اسکار کارنامه‌اش شده و باید مدت‌ها قبل این جایزه را دریافت می‌کرده است.

در ادامه ویور از کامرون قدردانی می‌کند و سپس به تمجید از «پیتر ویر» کارگردان «سال زندگی خطرناک» می‌پردازد که او هم در جشنواره امسال یک جایزه افتخاری دریافت خواهد کرد. ویور می‌گوید ویر او را «عاشق سینما» کرده است. ویور چند ساعت پیش از دریافت این جایزه در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا کرده بود. او در واکنش به پرسش گزارشگری درباره تأثیر سینما روی نامزد شدن «کامالا هریس» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احساساتی شد و با چشمانی اشکبار گفت: «همه ما به خاطر کامالا هیجان‌زده‌ایم و یک لحظه فکر کردن به اینکه فیلم‌هایم ارتباطی به ظهور او دارد من را بسیار خوشحال می‌کند، چون حقیقت دارد. زنان بسیار زیادی آمده‌اند و از من سپاسگزاری کرده‌اند.»

ویور سومین بازیگر زن آمریکایی دریافت‌کننده «شیر طلایی» افتخاری ونیز پس از «جین فاندا» و «جیمی لی کرتیس» است.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
پنج دقیقه تشویق ایستاده سریال کیت بلانشت در جشنواره ونیز

عوامل و بازیگران سریال «سلب مسئولیت» در جشنواره ونیز با پنج دقیقه تشویق ایستاده روبرو شدند. این سریال با بازی «کیت بلانشت» و کارگردانی «آلفونسو کوارون» پس از برگزاری فرش قرمزی که «ساشا بارون کوهن» و «تیم کوک» روی آن دیده شدند در سالن سالا گرانده اکران شد.

«الیویا رودریگو» خواننده پاپ دیگر سلبریتی این مراسم بود که دوست پسرش «لوئیس پارتریج» بازیگر سریال را در کنار خود داشت. با این حال رودریگو روی فرش قرمز نرفت و به فریادهای «الیویا!» توجهی نکرد.

«کیت بلانشت» در کنفرانس مطبوعاتی سریال «سلب مسئولیت» اثر «آلفونسو کوارون» که در دومین روز از جشنواره ونیز هشتاد و یکم برگزار شد از مضامین سریال «سلب مسئولیت» از جمله مفهوم شرم گفت و توضیح داد که اگرچه در جامعه «فقدان روشن شرم» وجود دارد اما این مفهوم را نباید با عذاب وجدان اشتباه گرفت: «اما شرم و پشیمانی و درس‌هایی که انسان می‌تواند از آن بگیرد بسیار نیرومند است.»

«کیت بلانشت» در این سریال هفت اپیزودی نقش «کاترین ریونزکرافت» را بازی می‌کند، یک ژورنالیست و مستندساز تلویزیونی معتبر که شهرتش را مدیون افشاگری در مورد اسرار پنهان نهادهای باسابقه است. وقتی رمان یک نویسنده با بازی «کوین کلاین» به دست کاترین می‌رسد، به این واقعیت هولناک پی می‌برد که او یکی از شخصیت‌های کلیدی ماجرایی است که تصور می‌کرد مدت‌ها قبل در گذشته دفن شده. ماجرایی که پیچیده‌ترین راز او را برملا می‌سازد. رازی که تصور می‌کرد تنها در سینه اوست.

کوارون در ادامه کنفرانس گفت که در زمان نگارش فیلمنامه بلانشت را در نقش اصلی تصور کرده است: «کیت از قبل آن‌جا بود. وحشت کرده بودم که مبادا نه بگوید، واقعاً وحشت کرده بودم. چون همه‌چیز را آن‌گونه دیده بودم.»

بلانشت اضافه می‌کند که فرایند طولانی فیلمبرداری بسیاری از بازیگران را خسته کرده است: «هنوز در حال احیا شدن هستیم.»

«هویون جونگ» بازیگر سریال «بازی مرکب» نتفلیکس در نقش یک شخصیت جاه‌طلب و سخت‌کوش به نام «کیم»، «کودی اسمیت-مک‌فی» بازیگر استرالیایی «قدرت سگ» (The Power of the Dog) در نقش پسر بلانشت، «کلوین کلاین»، «لیلا جرج»، «ساشا بارون کوهن» در نقش همسر بلانشت و «لوئیس پارتریج» در این سریال ظاهر خواهند شد.

«سلب مسئولیت» ۱۱ اکتبر از اپل تی‌وی+ پخش خواهد شد.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
تشویق فیلم تیم برتون

فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز را افتتاح کرد و با سه تا چهار دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد. «تیم برتون» یا دیگر عوامل فیلم برخلاف جشنواره کن پس از اکران فیلم سخنرانی نکردند. این فیلمساز پس از سه دهه دنباله «بیتل‌جوس» را کارگردانی کرده است.

در این فیلم استرید دختر نوجوان لیدیا با بازی «جنا اورتگا» درگاهی به دنیای پس از مرگ را در زیرزمین خانه پیدا می‌کند. دیگر بازیگران این دنباله «مایکل کیتون»، «کاترین اوهارا»، «ویلم دافو»، «دنی دویتو»، «مونیکا بلوچی»، «جاستین ترو» و «وینونا رایدر» هستند.

برتون در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در ونیز گفت: «در چند سال گذشته، از کسب‌وکار فیلمسازی دلسرد شده بودم. این بود که می‌دانستم اگر قرار باشد چیزی بسازم باید از عمق جان باشد. کمی خودم را گم کردم، اما این فیلم به من انرژی دوباره داد. به چیزهایی برگشتم که دوست داشتم و با کسانی همکاری کردم که دوست داشتم. با این یکی، مهم نبود که چه فیلمی از آب درمی‌آید. فقط از ساختنش با این آدم‌ها لذت بردم.»

برتون در این کنفرانس می‌گوید مردم در طول سالیان گذشته بیشتر از او درباره قسمت اول «بیتل‌جوس» سؤال می‌کردند: «هرچند این فیلم را خیلی دوست دارم، اما هیچ‌وقت درک نکردم که چرا موفق بود. جایگاه فیلم را هیچ‌وقت نتوانستم درک کنم جز از این جنبه که یکی از آثار شخصی من است. بنابراین پس از گذشت این همه سال همکاری دوباره با مایکل، وینونا و کاترین برای من شخصی و همکاری با جنا، مونیکا، جاستین و ویلم ویژه بود – بازیگران جدیدی که روح فیلم را درک کردند. بنابراین پروژه‌ای شخصی برای من بود.»

او تأکید می‌کند که این دنباله برای پول ساخته نشده است:‌ «فقط یک فیلم بسیار شخصی است. که روحیه قسمت اول را حفظ می‌کند.»

کیتون هم در این نشست می‌گوید: «اگر بگویید فیلم منحصربه‌فردی است کم گفته‌اید. فرصت بازیگری در چنین فیلمی که ۱۰۰ درصد اریجینال و یکه باشد بسیار معدود است. حتی فلینی و کوروساوا از چیزی یا جایی الهام گرفته‌اند… و این بازیگران. شاید بهتر از گروه قبلی باشند که ناممکن به نظر می‌رسد.»

برتون در ادامه می‌گوید آن سریال اگرچه مشخصاً سبب تولید دنباله «بیتل‌جوس» نشده اما با ساختنش «انرژی» بیشتری حس کرده است: «در طول چند سال گذشته، از کسب‌وکار فیلمسازی دلسرد شده بودم. این بود که می‌دانستم اگر قرار باشد چیزی بسازم باید از عمق جان باشد. کمی خودم را گم کردم، اما این فیلم به من انرژی دوباره داد. به چیزهایی برگشتم که دوست داشتم و با کسانی همکاری کردم که دوست داشتم. با این یکی، مهم نبود که چه فیلمی از آب درمی‌آید. فقط از ساختنش با این آدم‌ها لذت بردم.»

برتون در پاسخ به این پرسش که آیا به کارگردانی قسمت سوم «بیتل‌جوس» تمایلی دارد یا نه می‌گوید: «اجازه دهید حساب کنم. سی و پنج سال طول کشید تا این یکی را بسازم. برای فیلم دیگری، بیش از ۱۰۰ ساله خواهم بود. به لطف علم پزشکی ممکن است. اما فکر نمی‌کنم.»

«بیتل‌جوس بیتل‌جوس» ۶ سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد و به دنبال افتتاحیه ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلاری است.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
نتفلیکس امتیاز پخش فیلم «ماریا» را خریداری کرد

فیلم «ماریا»به کارگردانی «پابلو لارائین» و بازی «انجلینا جولی» در نقش «ماریا کالاس» را نتفلیکس پخش خواهد کرد. این فیلم بیوگرافی در جشنواره ونیز اکران شد و ده دقیقه تشویق را به همراه داشت.«ماریا» تا این لحظه از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۰ درصد دریافت کرده است.

جولی در «ماریا» نقش «ماریا کالاس» اسطوره یونانی-آمریکایی اپرا را بازی کرده که یکی از برجسته‌ترین هویت‌های اپرای قرن بیستم بود و رابطه پیچیده‌ای با «رناتا تبالدی» خواننده ایتالیایی اپرا داشت. این خواننده یونانی-آمریکایی در سراسر عمر با نزدیک-بینی نیز در نبرد بود و در دهه ۱۹۵۰ کاهش وزن معروفی داشت. این فیلم آخرین روزهای زندگی خواننده در دهه ۱۹۷۰ پاریس را روایت می‌کند.

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
اولین جدول امتیازات منتقدین ایتالیایی به فیلم‌های جشنواره ونیز هشتاد و یکم تا پایان روز دوم

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول
نیکول کیدمن ساعاتی پیش از اکران فیلم Babygirl در جشنواره ونیز

نیکول کیدمن در اولین نمایش «دختر بچه» (Babygirl) به کارگردانی هالینا راین در ونیز، حضور پیدا کرد. کنفرانس مطبوعاتی در پلازادلکازینو برگزار شد و حضور نیکول کیدمن در این فیلم که دارای صحنه‌های نامناسب زیادی است، سوال برانگیز شد و پرسش‌های اصلی منتقدان و خبرنگاران را شکل داد! کیدمن نقش مدیر اجرایی قدرتمندی را در یک شرکت کشتیرانی در نیویورک بازی می‌کند که زندگی کنترل شده‌اش توسط یک کارآموز تازه وارد به نام ساموئل (هاریس دیکنسون)، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. دیکنسون از موقعیت قدرت رومی سوءاستفاده می‌کند و… آنتونیو باندراس نقش شوهر شخصیت کیدمن را بازی می کند و هریس دیکنسون کارآموز است. هم زندگی شخصی و هم حرفه او از طریق امواج این رابطه به خطر می‌افتد. کیدمن گفت: «امیدوارم این داستان بسیار رهایی‌بخش باشد. این را زنی از طریق نگاهش گفت… این چیزی است که آن را منحصر به فرد کرده است.» بخشی دیگر از پاسخ کیدمن به پرسش‌ها چنین بود: «من نمی‌خواهم هیچ یک از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام، مجازات شوند. من فقط می‌خواهم آنها باشند. آن وقت است که می‌توانیم واقعاً با آنها ارتباط برقرار کنیم و کمتر احساس تنهایی کنیم.» و «برای هر فردی که فیلم را می‌بیند تا آن را تفسیر کند، تفسیرش به شدت متفاوت خواهد بود. اگر ما از همه افراد حاضر در این اتاق نظرسنجی کنیم، آنها واکنش کاملا متفاوتی نسبت به رومی و نحوه رفتار او خواهند داشت. ارتباط من با آن این است که می‌خواهم انسان ها را بررسی کنم. من می‌خواهم زنان را روی پرده بررسی کنم، یعنی به این برسم که انسان بودن در تمام جنبه‌های آن و هزارتوی آن چیست…!» کیدمن ۲۵ سال پیش با یک فیلم خطرناک دیگر به ونیز آمد: «چشمان کاملا بسته» استنلی کوبریک. اما حتی با وجود رزومه‌ای پر از کارهای جذاب، جذاب و چالش برانگیز، او هنوز در مورد این مورد نگرانی دارد. در یک کنفرانس خبری، او گفت که عصبی است!

در ونیز ۸۱ چه خبر است؟/ «ماریا» موفق‌ترین فیلم ونیز در روزهای اول

منبع: پایگاه خبری صبا خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.