موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک m۶۰ با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری حرکت می‌کند.

حرکت نیروهای مسلح ایران در لبه فناوری تولید تانک

قدس آنلاین: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم الحاق تانک ارتقا یافته M۶۰ (سلیمان) که امروز (یکشنبه) در مرکز تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیروی زمینی ارتش در سال‌های گذشته تغییرات عمیقی در هویت و ماهیت یگان‌های خود از جمله تبدیل این نیرو به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع به وجود آورده است.

امیر حیدری ادامه داد: یک نیروی واکنش سریع و متحرک هجومی بایستی به کارخانجاتی متکی باشد که بتوانند به موقع پشتیبانی کنند؛ انواع تانک‌ها، نفربرها و تسلیحاتی که یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع ضرورتاً به آن مجهز شوند را بایستی یگان و مجموعه کارخانجاتی باشند که از این کار بزرگ پشتیبانی کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز مجموعه کارخانجات شهید زرهرن این مسئولیت را به عهده گرفته و می‌توان به جرأت گفت که این مجموعه توانست شعار ما می‌توانیم را به ما توانستیم تبدیل کند. ما در این مجموعه توانستیم خودروهای فوق سنگین را تولید و برای اولین بار تانک m۶۰ را در لبه فناوری بهینه کنیم و در یگان‌های نیروی زمینی با قدرت مانور و آتش بسیار قوی، آن را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: مجموعه کارخانجات زرهرن توانست که تحرک نیروی زمینی را به مرحله‌ای برساند که بتواند انواع یگان‌های زرهی را در رزمایش‌ها و در مکان‌هایی که نیازمند انتقال و جابجایی است را با قدرت و با سرعت انجام دهد.

امیر حیدری تاکید کرد: امروز مجموعه کارخانجات زرهرن پشتیبان بسیار مطمئنی برای نیروی زمینی است در بحث هوشمند کردن توپخانه‌ها، بهینه کردن تانک‌های m۶۰ و چیفتن، تبدیل نفر برهای pm۱ به pm۲ اتفاقات بسیار خوبی افتاده است؛ در برخی قسمت‌ها با همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدامات مؤثری نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: امروز میزبان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم تا از تانک جدید بهینه سازی شده m۶۰ بازدید کنند تا بنا بر تدابیر، به تولید انبوه برسد.

امیر حیدری با بیان اینکه تانک m۶۰ دارای ۱۳ قابلیت است که توانستیم آن را احیا کنیم، عنوان کرد: امروز تانک m۶۰ دارای زره واکنشی، استابلیزر، توپ بسیار قوی بهینه سازی شده و موتور با قابلیت مانور بسیار بالا و انواع دوربین‌های دورنگر است که هیچ خلائی برای اپراتور باقی نگذاشته و ضمن قدرت مانور در شب و روز، می‌تواند در تاریکی با دشمن درگیر شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: تانک m۶۰ با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و در قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری حرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.