موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که که پدافند هوایی این کشور در طول شب گذشته ۱۵۸ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

۱۵۸ پهپاد اوکراینی را در شنبه شب منهدم کردیم

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، دو پهپاد اوکراینی بر فراز مسکو و ۹ پهپاد دیگر بر فراز مناطق اطراف مسکو منهدم شده اند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، چهل و شش پهپاد بر فراز منطقه کورسک، جایی که اوکراین در هفته های اخیر به آن نفوذ کرده، منهدم شده اند. ۳۴ پهپاد دیگر بر فراز منطقه بریانسک، ۲۸ پهپاد بر فراز منطقه ورونژ و ۱۴ پهپاد بر فراز منطقه بلگورود که همگی با اوکراین هم مرز هستند، منهدم شدند.

پهپادهای اوکراینی همچنین در عمق خاک روسیه سرنگون شدند، از جمله یک پهپاد در منطقه تور، شمال غرب مسکو، و منطقه ایوانوو، در شمال شرقی پایتخت روسیه. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پهپادها در ۱۵ منطقه این کشور رهگیری شدند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفت که سقوط یکی از دو پهپاد سرنگون شده بر فراز شهر باعث آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت شد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که کنترل شهرهای پیونیچن و ویمکا در منطقه دونتسک اوکراین را به دست گرفته است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.