۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 1010632

در حالی که سال‌های گذشته ثبت‌نام عمره فقط حضوری بود، اکنون زائران می‌توانند با تلفن همراه هم در هر نقطه از کشور در کاروان‌ها نام‌نویسی کنند.

چگونه برای عمره ثبت نام کنیم؟

«بعد از ۳۰ سال می‌خواهم عمره بروم، اما نمی‌دانم باید کجا و چگونه ثبت‌نام کنم.» این را پیرزن ۸۵ ساله که سال ۸۰ فیش عمره خریداری کرده است، می‌گوید.این در حالی است که رئیس سازمان حج می‌گوید که «نام‌نویسی از متقاضیان عمره هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری در دفاتر زیارتی انجام می‌شود.»

زائران برای نام‌نویسی عمره باید اطلاعات گذرنامه را داشته باشند. مدیر دفتر زیارتی رضا کلانتری می‌گوید که «بر اساس اعلام سازمان حج، ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات برای هر متقاضی عمره ۵۵ هزار تومان هزینه دارد.»

سال‌های گذشته افراد برای ثبت‌نام عمره باید حتماً حضوری به دفاتر مراجعه می‌کردند؛ تا جایی که در برخی روزها صف‌های طولانی برای نام‌نویسی در کاروان‌ها پشت درهای دفاتر زیارتی تشکیل می‌شد.

اکنون متقاضیان در هر نقطه امکان ثبت‌نام و پرداخت هزینه عمره (۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان) را حتی با تلفن همراه خود را دارند. مدیر کاروان علی کاشانی با بیان اینکه افراد می‌توانند گروهی هم در کاروان‌ها نام‌نویسی کنند، می‌گوید که «با توجه به محدودیت برداشت از حساب تا ۲۰۰ میلیون تومان، امکان ثبت‌نام بیش از ۴ نفر در یک گروه نیست.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.