تحولات لبنان و فلسطین

در حالی که سال‌های گذشته ثبت‌نام عمره فقط حضوری بود، اکنون زائران می‌توانند با تلفن همراه هم در هر نقطه از کشور در کاروان‌ها نام‌نویسی کنند.

چگونه برای عمره ثبت نام کنیم؟ هزینه های سفر و اقامت/ نحوه ثبت نام و مدارک لازم

زائران برای نام‌نویسی عمره باید اطلاعات گذرنامه را داشته باشند. مدیر دفتر زیارتی رضا کلانتری می‌گوید که «بر اساس اعلام سازمان حج، ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات برای هر متقاضی عمره ۵۵ هزار تومان هزینه دارد.»

سال‌های گذشته افراد برای ثبت‌نام عمره باید حتماً حضوری به دفاتر مراجعه می‌کردند؛ تا جایی که در برخی روزها صف‌های طولانی برای نام‌نویسی در کاروان‌ها پشت درهای دفاتر زیارتی تشکیل می‌شد.

اکنون متقاضیان در هر نقطه امکان ثبت‌نام و پرداخت هزینه عمره (۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان) را حتی با تلفن همراه خود را دارند. مدیر کاروان علی کاشانی با بیان اینکه افراد می‌توانند گروهی هم در کاروان‌ها نام‌نویسی کنند، می‌گوید که «با توجه به محدودیت برداشت از حساب تا ۲۰۰ میلیون تومان، امکان ثبت‌نام بیش از ۴ نفر در یک گروه نیست.»

چگونه ثبت نانم کنیم

ثبت نام متقاضیان تشرف عمره که از دیروز ۱۸ شهریور آغاز شده براساس جدول زمانبندی در حال انجام است.

براساس برنامه ریزی ها برای روز نخست دو استان کردستان و کرمانشاه پیش بینی شده بود که متقاضیان با مراجعه به درگاه ثبت نامی سازمان حج و زیارت سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR اقدام کرده اند.

روند ثبت نام براساس جداول زمانبندی تعیین شده در حال انجام است و متقاضیان می توانند مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

در این مرحله از دارندگان قبوض ودیعه گذاری عمره که سال ۸۷ ثبت نام کرده اند (از اولویت یک تا ۱۸۰ ) دعوت به عمل آمده است تا با مراجعه به تارنمای سازمان به آدرس haj.ir و ورود به سامانه پنجره واحد به آدرس MY.HAJ.IR بعد از تکمیل اطلاعات و طی مراحل ، در کاروان های استان ثبت نام کنند.

گروه های قیمتی

گروه های قیمتی بسته به درجه و نوع هتل متفاوت می باشد و از ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدت سفر نیز ۱۰ روز است و زایران کشورمان ۵ روز در مدینه النبی و ۵ روزدر مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

طبق اطلاعیه سازمان حج وزیارت ثبت نام به ترتیب جدول به شرح ذیل است :

مرحله نخست) شنبه۱۴۰۳/۰۶/۱۷ شامل استان های: کردستان – کرمانشاه

مرحله دوم) یکشنبه۱۴۰۳/۰۶/۱۸ شامل استان های: اصفهان - تهران – خراسان رضوی– فارس – قم – البرز – مازندران- خراسان شمالی - خراسان جنوبی - مرکزی - همدان- قزوین - کاشان - آذربایجان شرقی-

مرحله سوم) سه‌شنبه۱۴۰۳/۰۶/۲۰ شامل استان های: گلستان – چهارمحال و بختیاری – گیلان – سمنان- لرستان – ایلام – زنجان – کهکیلویه و بویراحمد - اردبیل – آذربایجان غربی

مرحله چهارم) یکشنبه۱۴۰۳/۰۷/۰۱ شامل استان های: یزد – کرمان – سیستان و بلوچستان – بوشهر – هرمزگان – خوزستان

همچنین اعزام زایران به ترتیب زیر می باشد:

نوبت اول: اعزام زائران از تاریخ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ لغایت ۱۴۰۳/۰۹/۳۰

نوبت دوم: اعزام زائرین از تاریخ۱۴۰۳/۱۰/۰۱ تا پایان موسم عمره (تاریخ و نحوه ثبت نام این مرحله متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد).

ج) نحوه ثبت نام و مدارک لازم:

- مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR و تکمیل و بروزرسانی اطلاعات

- تشکیل گروه‌ در صورت همراهی خانواده و بستگان

انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط- مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی نمودن سفر.

این نکته نیز ضروری است که:

فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک (قید شده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب ۴۸ ساعت می باشد.

در صورت عدم مراجعه در مدت زمان مقرر، ثبت نام بعمل آمده بطور سیستمی لغو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.