پیشنهاد سردبیر

دستیار قلعه‌نویی با مطلوب توصیف کردن وضعیت تیم ملی در آستانه بازی با تیم ملی فوتبال امارات گفت:با توجه به افزایش سهیمه آسیا همه تیم‌ها دوست دارند به جام جهانی بروند.

آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با قدس:
 همه تیم‌ها می‌خواهند به جام جهانی بروند

به گزارش قدس آنلاین، آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با قدس گفت: :« خدا را شکر در بازی اول حداکثر امتیاز را بدست آوردیم. من معتقدم که درتورنمنت‌های این چنینی مهم کسب امتیاز است که در بازی اول حاصل شد و ما توانستیم امتیاز کامل را دشت کنیم. اگر خدای ناکرده مساوی می‌کردیم اوضاع تیم ملی پیچیده می‌شد، اما مهم برد بود که بدست آمد.»

آندو درباره انتقاداتی که به تیم ملی فوتبال ایران وارد شده و بسیاری معتقدند ملی‌پوشان در گام اول از لحاظ فنی عملکرد مطلوبی نداشتند و فرصت‌هایی به تیم حریف داده شد، این پاسخ را داد:« من هم با شما موافقم که فرصت‌هایی به قرقیزستان دادیم که ممکن بود خطرناک شود اما باید این واقعیت را هم قبول کنیم تیم‌هایی مانند قرقیزستان رشد قابل توجهی نسبت به گذشته کرده‌اند و از طرفی افزایش تعداد سهمیه‌های فوتبال آسیا در جام جهانی بعدی انگیزه مضاعفی برای دیگر تیم‌ها ایجاد کرده تا برای صعود تلاش کنند و برای اولین بار به جام جهانی بروند. درواقع افزایش تعداد سهمیه تیم‌های آسیایی سبب شده به نوعی همه به دنبال صعود باشند. این موضوع کار تیم‌های مدعی را دشوار می‌کند».

مربی تیم ملی و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال  ایران درباره اینکه قطر نیز در بازی اول غافلگیر شد، به صحبت‌های خود ادامه داد:« اگر بخواهیم بنا را سوابق بگذاریم تیم ملی فوتبال قطر که دو بار پی‌درپی در جام ملت‌های آسیا قهرمان شده نباید در خانه به امارات می‌باخت. اما آن‌ها شکست خوردند. باخت آن‌ها قطعاً رقابت در این گروه را سخت‌تر خواهد کرد اما ما هم قرار نیست به نتایج دیگرتیم‌ها توجه کنیم. بر اساس راهبردی که سرمربی تیم ملی تعریف کرده پیش خواهیم رفت و به موفقیت هم خواهیم رسید».

تیموریان که خود سابقه کاپیتانی تیم ملی فوتبال ایران را نیز در کارنامه دارد درباره برد قاطعانه امارات در بازی اول و دشواری‌های تقابل با این تیم در امارات گفت:« قطعاً بازی سختی است چون آن‌ها از امتیاز میزبانی استفاده می‌کنند. اماراتی‌ها به دنبال افزایش تعداد تماشاگران خود هستند تا از لحاظ روانی از ایران پیشی بگیرند اما به هرحال همه می‌دانند که قدرت فوتبال ایران در چه سطحی است و فوتبالیست‌های ایرانی چه توانایی‌هایی دارند. به دنبال کسب دومین ۳ امتیاز از این بازی هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را بدست آوریم».

آیا تیم ملی از اشتباهات بازی اول درس گرفته؟ آندو به این پرسش، پاسخ می‌دهد:« هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. بازی با قرقیزستان تمام شد و رفت  وهمان طور که گفتم مهم ۳ امتیاز این بازی بود که حاصل شد. نباید به آن بازی فکر کنیم. قطعاً کادر فنی در جهت بهبود وضعیت تیم ملی اقداماتی را انجام خواهند داد و وضعیت تیم ملی بهتر خواهد شد، اما چیزی که اهمیت دارد این است که ما همه با هم متحد شدیم و قصد داریم با یک انگیزه واحد مقابل حریف قرار بگیریم. هدف ما کسب ۳ امتیاز دیگر است تا ۶ امتیازی شویم. ما بازیکنان بزرگی در ترکیب تیم ملی داریم که قابلیت موفقیت در این بازی را دارند و می‌توانند کفه ترازو را به سود تیم ملی سنگین‌تر کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.