پیشنهاد سردبیر

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 1010800

وزارت دفاع روسیه در چندین بیانیه جداگانه از انهدام پهپادهای اوکراینی بر فراز «کورسک» و حمله پهپادی شکست خورده اوکراین به «بلگورود» خبر داد.

روسیه چندین پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را بر فراز این منطقه در مرز اوکراین سرنگون کردند.

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: «حدود ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر به وقت مسکو (۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ) در ۸ سپتامبر ۲۰۲۴، حمله تروریستی رژیم کی‌یف به تاسیسات در خاک روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ثابت خنثی شد. یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی سرنگون و بر فراز کورسک منهدم شد.»

از طرفی «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود گفت: «چهار شهرک در منطقه مرزی بلگورود روسیه آماج حمله پهپادی اوکراینی قرار گرفتند. هیچ کسی آسیب ندیده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های «مرکز»، کنترل شهرک «نووگرودوفکا» واقع در دونتسک را به‌دست گرفتند.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به بیانیه وزارت دفاع روسیه گزارش کرد: واحدهای یگان «جنوب» به پیشروی خود در عمق دفاع دشمن ادامه دادند و طرف اوکراینی حدود ۶۲۵ نیروی نظامی و ۶ انبار مهمات را از دست داد.

این وزارتخانه هم‌چنین افزود، پدافند هوایی روسیه ۴ بمب هدایت شونده هامر، ۴ موشک هیمارس و ۲۳ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.

طبق آنچه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، طی شبانه روز گذشته کی‌یف تقریبا ۲۰۷۵ نیروی نظامی، ۱۹ خودروی زرهی شامل سه تانک، یک خودروی پیاده‌نظام و ۱۵ خودروی زرهی و هم‌چنین دو قبضه توپ را از دست داده است.

روسیه هم‌چنین نیروهای اوکراینی را در چندین شهرک منطقه‌ای از جمله آپاناسوفکا، بورکی، ویشنوکا و ونزاپنو شکست داده است.

ارتش اوکراین طبق آنچه تحلیلگران و رسانه‌های غربی درخصوص ضعف آن و کمبود نیرو و مهمات می‌گویند، حمله غیرمنتظره‌ای را در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) به منطقه «کورسک» روسیه انجام داد و این درحالی است که ارتش اوکراین نه تنها قادر به حفظ مواضع خود نبوده، بلکه متحمل خسارات سنگینی در «کورسک» و هم‌چنین «دونباس» شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته در این خصوص و با اشاره به وضعیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرد: «در حال حاضر ما درباره پیشروی‌های ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر صحبت نمی‌کنیم، بلکه نیروهای مسلح روسیه برحسب کیلومتر مربع پیشروی می‌کنند و ما تا به حال چنین سرعتی در دونباس نداشته‌ایم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.