پیشنهاد سردبیر

رئیس جمهور اوکراین حامیان غربی این کشور را به دلیل تاخیر در تصمیم‌گیری درباره تامین موشک دوربرد برای کی‌یف، به جسور کردن مسکو متهم کرد!

زلنسکی: تعلل غرب در تامین موشک برای اوکراین، پوتین را جسور می‌کند

قدس؛ به نقل از دیلی‌میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به آنچه تأخیر آمریکا و انگلیس در تصمیم‌گیری درباره تأمین موشک دوربرد برای کی‌یف خوانده است، گفت که غرب با این تعلل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را گستاخ می‌کند!

زلنسکی تعهد حامیان غربی‌اش را در تأمین تسلیحاتی اوکراین زیر سوال برد. کی‌یف همچنین به دفعات خواستار استفاده از تسلیحات غربی برای حمله به عمق خاک روسیه شده است.

رئیس جمهور اوکراین در «ایکس» نوشت: هر زمان که خواستار چنین سامانه‌هایی می‌شویم، به دفعات می‌شنویم که می‌گویند «در حال کار روی آن هستیم».

وی با تکرار ادعاهای قبلی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، مدعی شد: زمان سپری شد اما موشک‌های روسیه و پهپادهای ایران همچنان در آسمان ما جولان می‌دهند و مردم ما را به وحشت می‌اندازند. سربازان ما شجاعت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌اند اما به تقویت و تجهیزات نیاز دارند.

ایران و روسیه ادعاهای زلنسکی درباره ارسال سلاح از تهران به مسکو جهت استفاده در جنگ اوکراین را قویاً تکذیب کرده‌اند.

زلنسکی اضافه کرد: از کسانی که متعهد شدند و به آن عمل کردند، سپاسگزاریم اما همچنان با آنچه توافق کرده‌ایم، فاصله زیادی داریم. دشوار است که به دفعات می‌شنویم که می‌گویند «در حال کار روی آن هستیم» و در این در حالی است که پوتین همچنان شهرها و روستاهای ما به آتش می‌کشد.

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده است که کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیروز در «اتاق آبی» کاخ سفید درباره راهبردی برای نحوه پایان دادن به جنگ اوکراین بحث‌وتبادل نظر کردند؛ نکته قابل توجه اینکه، تأمین موشک‌های «سایه طوفان» از انگلیس برای اوکراین یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که به اصطلاح برای یافتن راهبردی جهت پایان بخشیدن به جنگ تشکیل شد!

با این حال، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از این نشست مدعی شد که درباره استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد غربی، «موضع آمریکا و متحدانش تغییری نکرده است»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.