پیشنهاد سردبیر

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از بامداد امروز چهارشنبه به شهرهای نابلس، رام‌الله و البیره یورش برده و بامداد امروز نیز به نقاطی در شهر الخلیل حمله کرد، درحالیکه یک فلسطینی نیز در تیراندازی روز سه‌شنبه اشغالگران در طولکرم به شهادت رسید.

درگیری مقاومت با اشغالگران در پی یورش شهرک نشینان به آرامگاه یوسف پیامبر

قدس؛ پیش از بامداد امروز میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیستی که به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند، درگیری‌های شدیدی شکل گرفت.

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» در این رابطه گزارش داد: در یورش اشغالگران به منطقه شرق شهر نابلس، انفجارهای پیاپی و درگیری‌های مسلحانه‌ای رخ داد.

شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» نیز گزارش داد: در پی یورش اشغالگران به محله «بلاطه البلد» و اطراف آرامگاه یوسف نبی در نابلس، درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای مقاومت شکل گرفت.

برخی منابع فلسطینی اظهار کردند: نیروهای مقاومت همزمان با نفوذ اشغالگران به اطراف اردوگاه بلاطه، بمبی را در کنار خودروی آنها منفجر کردند.

گردان‌های القدس - تیپ نابلس با بیان اینکه به مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی و گروه‌های شهرک نشین در مقبره یوسف نبی ادامه می‌دهد، گفت: با گلوله باران و انفجار بمب‌ها در میان نیروهای پیاده و خودروهای نظامی منجر به تلفات و خساراتی به آنها شده است.

گردان‌های شهدای الاقصی در اردوگاه بلاطه اعلام کرد که نیروهایش خودروهای زرهی نیروهای دشمن صهیونیستی را هنگام یورش به اردوگاه با یک بمب انفجار قوی هدف قرار داده و تلفاتی را به دشمن وارد کردند و درگیری‌ها میان آنها و اشغالگران در محورهای مختلف به شدت ادامه دارند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از ۲ ایست «عورتا» و «بیت فوریک» در جنوب و شرق نابلس به این شهر یورش آورده و تعداد زیادی از آنها در شرق این شهر مستقر شدند تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشین‌های صهیونیست به منطقه آرامگاه یوسف نبی فراهم کنند.

درگیری مقاومت با اشغالگران پس از یورش شهرک نشینان به آرامگاه یوسف پیامبر در نابلس

اشغالگران در محله بلاطه البلد و اطراف ۲ اردوگاه «بلاطه» و «عسکر» در شرق نابلس مستقر شدند.

برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کرد که درگیری‌هایی در بازار اردوگاه بلاطه شکل گرفت و تک‌تیراندازهای اسرائیلی بالای ساختمان‌ها در اطراف خیابان عمان و آرامگاه یوسف نبی مستقر شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در تیراندازی اشغالگران در اردوگاه بلاطه یک جوان فلسطینی زخمی شد.

ویدیوهایی از پایکوبی و حرکات تحریک‌آمیز شهرک‌نشین‌ها و ادای مناسک آیینی در آرامگاه یوسف نبی منتشر شد.

یورش اشغالگران به رام‌الله و البیره

همچنین اشغالگران پیش از بامداد امروز به شهرهای رام‌الله و البیره یورش بردند.

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند که سربازان صهیونیست در ایست «نعلین» در غرب رام‌الله به سمت یک جوان فلسطینی شلیک کردند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که اشغالگران به روستای «سعیر» در شمال شرق الخلیل یورش بردند.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای «الاقصی»، بامداد امروز هم اشغالگران به اردوگاه «الفور» در جنوب الخلیل یورش بردند.

روز سه‌شنبه نیز در یورش اشغالگران به اردوگاه «العروب» در الخلیل، درگیری‌هایی میان آنها و فلسطینی‌ها آغاز شد.

پیش از بامداد امروز اشغالگران به روستای زیتا در استان طولکرم واقع در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند و به گفته برخی منابع فلسطینی، اشغالگران در این روستا بمب‌های صوتی شلیک کردند.

شهرک‌نشین‌های صهیونیست به زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها در روستای «شعب البطم» در منطقه «مسافر یطا» در جنوب الخلیل حمله کرده و به آنها خسارت زدند.

شهادت یک فلسطینی در طولکرم

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای از شهادت یک فلسطینی در تیراندازی‌های نیروهای ارتش اشغالگر در نزدیکی شهر طولکرم خبر داد.

به گزارش این وزارتخانه، این فلسطینی ۵۵ ساله در نزدیکی دیوار حائل در غرب روستای «الجاروشیه» در طولکرم از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

به این ترتیب تعداد کل شهدای استان طولکرم از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در اکتبر گذشته تا امروز به ۱۶۱ تن رسید.

پیش از این انجمن اسرای فلسطینی از بازداشت ده‌ها فلسطینی در یورش‌هایی که اشغالگران از عصر دوشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری داشتند، خبر داد.

به گزارش این نهاد فلسطینی، دستکم ۳۰ تن در یورش‌های اخیر بازداشت شدند که از جمله آنها همسر احمد سعدات، دبیرکل جبهه مردمی فلسطینی، «دعاء القاضی»، دانشجوی دانشگاه بیرزیت و «قتیبه حمدان»، خبرنگار است.

رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه حملاتش به نوار غزه، به تشدید عملیات‌های خود علیه شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و این عملیات‌ها تاکنون بیش از ۷۰۶ شهید برجای گذاشته است.

انجمن اسرای فلسطین اعلام کرد از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ فلسطینی به بازداشت اشغالگران درآمدند.

نیروهای اشغالگر همچنین تعدادی از کادر آموزشی ۲ مدرسه در روستای «الجباء» در جنوب غربی بیت لحم را بازداشت کردند. اداره آموزش و پرورش استان بیت لحم به خبرگزاری فلسطین گزارش داد که نیروهای اشغالگر تعدادی از معلمان زن و مرد دومین مدرسه مختلط توافق و مدرسه پسرانه دوم جبعه را در ایست بازرسی نظامی که در ورودی اصلی روستا نصب شده بود بازداشت کردند که پس از شروع ساعت مدرسه آزاد شدند.

در پی یورش به شهر سلفیت، نیروهای اشغالگر اسرائیل عملیات دستگیری گسترده ای را علیه ۲۲ فلسطینی به راه انداختند و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. خبرگزاری فلسطین گزارش داد که اشغالگران به شهر یورش بردند، ده‌ها خانه را به طرز وحشیانه مورد تفتیش قرار دادند و محتویات آنها را خراب کرده و تعدادی فلسطینی را دستگیر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.