پیشنهاد سردبیر

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه هنر بهترین راه انتقال مفاهیم دفاع مقدس است، گفت: ارتش آمادگی دارد که در این راه به هنرمندان کمک کند.

دریادار سیاری: هنر بهترین راه انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش چهارشنبه شب ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در آیین رویداد هنری «هنر صلح - هنرمند صلح آفرین» که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد ،اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور، حفظ استقلال و نظام جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد که برای انجام این سه ماموریت باید از نیروی انسانی متخصص برخوردار باشد.

وی با بیان این که سربازی برای وطن افتخار و سربلندی برای ما است افزود: همه کسانی که در نیرو های مسلح حضور دارند سرباز هستند و این جوانانی که وارد ارتش می شوند انرژی و شادابی و قدرت حرکت در ارتش هستند ، این جوانان هستند که در برابر دشمن سینه سپر می کنند .

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: هر میزان توان دفاعی کشور بالا برود توان بازدارندگی کشور بالا می رود وقتی توان دفاعی کشور بالا باشد هیچ کشوری به خودش جرات نمی دهد که نگاه چپ به کشور داشته باشد بنابراین اگر توان دفاعی کشور بالا باشد صلح حاکم می شود.

دریادار سیاری گفت: همانگونه که امیر المومنین علی ع فرمودند اگر طالب صلحی آماده جنگ باش ، این نشان می دهد که اگر قوی باشیم صلح و امنیت حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ملت ایران را ملتی خواهان صلح و دوستی دانست و گفت: ما در ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هیچ جنگی را آغاز نکرده است و همیشه دفاع کرده ایم.

وی دباره دلایل آغاز جنگ تحمیلی تصریح کرد: دشمن بعثی فکر می کرد ایران بعد از انقلاب تضعیف شده است پس جنگی نابرابر را علیه ما راه انداخت اما ملت غیور ایران اسلامی هشت سال دربرابر دشمن ایستادند و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندادند و این گونه بود که امام ره فرمودند حتی اگر جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ما می ایستیم و دیدید که ملت ایران ایستادند .

دریادار سیاری یادآور شد: ارتش به دلایل مختلف در ابتدای جنگ تضعیف شده بود اما با آغاز جنگ ۸۰ هزار جوانی که سربازی آنها تمام شده بود به پادگان ها برگشتند و نگذاشتند دشمن به اهداف پلید خود برسد و این بود که این همه شهید فدای ملت و کشور شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ایستادگی و رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس را سوژه بسیار خوبی برای ساخت فیلم و سریال و نوشتن کتاب توسط هنرمندان عنوان کرد و گفت: شما هنرمندان باید از رشادت های این جوانان فیلم و سریال بسازید و این فرهنگ غنی را به جوانان انتقال دهیم.
وی افزود: مهم است که ما این ارزشهای غنی دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم؟ آیا بهترین روش برای انتقال این فرهنگ هنر نیست؟ هنر بهترین را انتقال مفاهیم دفاع مقدس است.

رئیس ستاد ارتش ادامه داد: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز نوبت شما هنرمندان است که این کار را انجام دهید. ما می توانیم با هنر و ابزار هنر به صلح هم برسیم.

وی درباره سلحشوری و فداکاری شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: شهید خلعتبری گفت «اگر ذره‌ای از خاک کشورم به پوتین دشمن بچسبد با خونم آنرا پاک می کنم» و این همان غیرت و جوانمردی نیروهای مسلح است که باید در این باره فیلم و سریال ساخت و به نسل جوان انتقال داد. مهم این است که ما چگونه این ارزش‌ها را به نسلی که اهل اینترنت و … منتقل کنیم آیا بهترین راه هنر نیست؟ و ما چقدر هنرمند شهید داریم، بهترین راه به فرموده رهبر انقلاب «هنر» است.
دریادار سیاری گفت: جایگاه کسانی که می خواهند این ارزش‌ها را انتقال دهند بسیار رفیع است و ارتش جمهوری اسلامی در این مسیر آمادگی دارد تا در خدمت هنرمندان باشد و از راه هنر اقتدار کشور را افزایش و به صلح پایدار برسیم.
همچنین در این مراسم از کتاب هنر صلح پارس هم رونمایی شد و به تعدادی از هنرمندان تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.