پیشنهاد سردبیر

مقامات لشکری و کشوری و شخصیت‌ها با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

واکنش‌ شخصیت‌ها به شهادت‌ دبیرکل‌ حزب‌الله؛ «سید مقاومت» زنده‌ است

در پی حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تأیید کرد.

همچنین طی این حملات که ویرانی‌های گسترده‌ای را بر جای گذاشت، ده‌ها لبنانی زخمی شده و به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

در پی این بیانیه و شهادت این مجاهد بزرگ، مقامات لشکری و کشور در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیامی با بیان اینکه راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است،گفت: اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

محسن رضایی عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام نیز در پیامی اعلام کرد: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی آورده است: اکنون که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات نیز ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی ابراز داشت: امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند.

اسحاق جهانگیری معاون دولت های یازدهم و دوازدهم در پیام خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد.

محمد مخبر مشاور و دستیار رهبری: خون پاک شهید سید حسن نصرالله، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد، پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران: نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی: توحش افسار گسیخته رژیم صهیونیستی، آن فرزند نامشروع استکبار جهانی در غرب آسیا بار دیگر منجر به تجاوزی آشکار در برابر چشمان جهانیان گردید، در آخرین تجاوز این نماد بربریت، فرماندهی مجاهد، رهبری شجاع و مؤمنی حکیم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به یاران بزرگوار شهیدش پیوست.

جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی: بی‌شک، این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی، نشان از استیصال و درماندگی آنان در برابر اراده پولادین رزمندگان مقاومت دارد. اما غافل از آنکه با شهادت سید حسن نصرالله، نه تنها مقاومت تضعیف نخواهد شد، بلکه روحی تازه در کالبد آن دمیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است، تأکید کرد: قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.

آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان در پیامی در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تسلیت این ضایعه به مردم لبنان، تأکید کرد: آن شهید بزرگوار رهبری بی‌نظیر در دهه‌های اخیر بود. او با آزادسازی سرزمین‌های لبنان، نقش برجسته‌ای در پیروزی بر اشغالگران اسرائیل ایفا کرد و با هر آنچه در اختیار داشت از مردم عراق در برابر تروریست‌های داعش حمایت کرد.

سید شهاب‌الدین طباطبایی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت: شهید سیدحسن نصرالله در مبارزه با جنایتکارترین ظالم دنیا به شهادت رسید.
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد که در طول عمر پربرکت خود، جانش را شجاعانه در راه مقاومت علیه غاصبان صهیونیستی در کنار مردم مظلوم و رنج کشیده بر کف گذاشته بود.

حزب ندای ایرانیان نیز در پی شهادت مجاهد راه مقاومت، سید حسن نصرالله با بیان اینکه او نماد ایستادگی در برابر ظلم و الهام‌بخش نسل‌های آینده است، راه مقاومت و عدالت با قدرت توسط یارانش ادامه خواهد یافت، تأکید کرد: اتحاد کشورهای اسلامی تنها راه مقابله با این جنایات و دستیابی به عدالت، آزادی و صلح پایدار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در پی شهادت آیت‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان و مجاهد کبیر جبهه مقاومت اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، ضمن تسلیت به ملت ایران و لبنان، بر ادامه مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار تأکید کرد و خواستار اقدام مؤثر جامعه جهانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با صدور پیامی شهادت « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را تسلیت گفت.

علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری نیز در ادامه پیام‌های تسلیت مقامات کشوری و لشکری با بیان اینکه شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان بسیار تأثربرانگیر است، اظهار داشت: فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود. اما این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد.

عباسعلی کدخدایی با انتشار متنی در حساب ویراستی خود، نسبت به جنایات متوالی این روزهای صهیونیست‌ها و به ویژه حملات هوایی شامگاه جمعه به محلات مسکونی ضاحیه بیروت که به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انجامید، واکنش نشان داد و این جنایات را نتیجه ناتوانی نهادهای بین‌المللی در حمایت از مردم ستمدیده دانست.

سازمان تأمین‌اجتماعی: در پی شهادت رهبر شجاع و مجاهد جریان مقاومت اسلامی، شهید حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله رحمه‌الله علیه، سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور پیامی ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم خبیث و منحوس صهیونیستی، شهادت این رهبر مجاهد جریان مقاومت اسلامی و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت گفت.

مجمع نیروهای خط امام :مجمع نیروهای خط امام ضمن محکومیت اقدام تروریستی اخیر و همدردی و تسلیت به مردم شریف لبنان و دعا برای علو درجات شهید والامقام جناب سید حسن نصرالله و همۀ شهیدان راه آزادی قدس، مراتب تاسف و تاثر خود را از فقدان این شخصیت صادق که عمر خود را وقف خدمت به مردم و دفاع از کیان انسانیت و شرافت و تمامیت ارضی لبنان و مقاومت در برابر تجاوزگری اسرائیل نمود، اعلام می‌دارد و همنشینی ایشان با صالحان و ابرار را از خداوند متعال مسئلت دارد.

سخنگوی قوه قضائیه: ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون شهادت سید مقاومت و ایستادگی ، رادمرد صادق مبارزه با خبیث ترین جانیان ضد بشری و رژیم تروریست و سفاک صهیونی ، جهاد گر بی نظیر و فرمانده بی بدیل جبهه مقابله با استکبار، مجاهد نستوه دبیرکل حزب الله لبنان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به دست شقی ترین دشمنان بشریت، مایه تاثر و اندوه فراوان شد.

رئیس مرکزوکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:امروز با قلبهایی آکنده از اندوه و خشم ضمن تبریک و تسلیت به امام عصر “ارواحنا فداه” و نایب بر حق او حضرت امام خامنه ای؛ و تمامی ملت های محور مقاومت، اعلام میکنیم خونِ این شهید بزرگوار و سایر شهدای این جهاد بزرگ بر زمین نخواهد ماند و ما تا انتشار خبر قریب الوقوع نابودی رژیم اشغالگر قدس پرچمی را که با نام مقدس مقاومت برافراشته شده بر زمین نخواهیم گذاشت.

 رییس سازمان ملی استاندارد ایران:فقدان سید بین المللی مقاومت قدس عزیز، نابغه ی غیور جهان اسلام را به ساحت حضرت ولی عصر (ارواحنافداه)، زعیم عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و همه آزادگان عالم تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

سردار رادان:فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهادت دبیرکل جنبش حزب الله "سیدحسن نصرالله" را به مردم مقاوم لبنان و همه ظلم ستیزان تبریک و تسلیت گفته و اعلام می دارد راه مقاومت همچنان تا نابودی ظالمانی چون رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت و پرچم آزادگی همچنان سرافراز و قدرت های پوچ و پوشالی به ذلت خواهند افتاد انشاءالله.

 شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور: شهادت این اسوه ی مقاومت و فرمانده ی رشید و نستوه امت اسلامی را به پیشگاه امام عصر (عج) و محضر مقام معظم رهبری، آحاد ملت ایران، همه نیروهای مقاومت و آزادیخواه جهان و بویژه مردم مقاوم لبنان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

تکمیل می‌شود...

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.