آخرین تحولات لبنان

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد تمام کشورهای جهان باید در برابر هژمونی و سیاست قدرت‌طلبی بایستند و از نظام چندجانبه‌گرایی حمایت کنند. او همچنین گفت خواسته ملت فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل، دیگر نباید نادیده گرفته شود.

وزیر خارجه چین: همه باید مقابل سیاست قدرت‌طلبی بایستند

قدس؛ «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار مقابله کشورها با هژمونی و سیاست قدرت‌طلبی شد.

وانگ یی گفت: «ما باید از یک جهان چندقطبی برابر و منظم دفاع کنیم و شاهد باشیم که همه کشورها، صرف‌نظر از وسعتشان، جایگاه و نقش خود را در نظام چندقطبی دارند. ما باید چندجانبه‌گرایی واقعی را تمرین کنیم، با هژمونیسم و ‌سیاست قدرت‌طلبی مخالفت و روابط بین‌المللی را دموکراتیک‌تر کنیم.»

او افزود: «اعضای جامعه بین‌المللی باید از اصل مشورت با یکدیگر، تبادل تجربه و همچنین کمک به توسعه حکومت جهانی در جهت‌های عادلانه‌تر و عاقلانه‌تر حمایت کنند.»

وزیر امور خارجه چین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جنگ غزه پرداخت و تاکید کرد که هیچ تاخیری نباید در حصول و برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس وجود داشته باشد، زیرا درگیری‌های جاری در غزه هر روز تلفات بیشتری را به همراه دارد و این در حالی است که درگیری‌ها دوباره در لبنان آغاز شده است.

وی با اعلام حمایت پکن از راه‌حل ۲ دولتی خاطر نشان کرد: «آرزوی دیرینه فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل، دیگر نباید نادیده گرفته شود و بی‌عدالتی تاریخی که مردم فلسطین متحمل شده‌اند را نباید نادیده گرفت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.