آخرین تحولات لبنان

وزیر ارتباطات در واکنش به گلایه برخی کاربران فضای مجازی از طولانی‌ بودن فرایند اتصال فیبر نوری، گفت: اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.

اتصال سریع فیبر نوری، وظیفه و تعهد اپراتورها است

به گزارش قدس آنلاین پروژه ایجاد پوشش فیبر نوری برای خانوار و کسب‌وکارها از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و نخستین تست سرعت پورت‌های فیبر نوری در مشهد و قم انجام شد.

طبق آخرین آمار مربوط به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اکنون پوشش شبکه مبتنی بر فیبر نوری برای هشت میلیون و ۶۹ هزار و ۵۶۵ خانوار ایجاد شده است.

استقبال از اینترنت فیبر نوری به دلایل متعدد روند کندی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن شاید قیمت بالای مودم و هزینه کابل‌کشی داخل ساختمان باشد. در کنار این مشکل، اما یکی از مسائلی که کاربران در فضای مجازی از آن انتقاد دارند، طولانی بودن فرایند اتصال به فیبر نوری است. به گفته کاربران برخی از این درخواست‌ها تا چند ماه نیز به طول می‌انجامد و عملاً ایجاد مشکل می‌کند.

وزیر ارتباطات: اتصال سریع فیبر نوری، وظیفه و تعهد اپراتورها است

یکی از کاربران فضای مجازی این مشکل را مطرح کرد و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست آن را حل کند. در ادامه این گلایه، دیگر کاربران نیز به مشکلاتی که خودشان در این مسیر داشتند اشاره کردند. در مدت کوتاهی، «ستار هاشمی» وزیر ارتباطات در پاسخ به این موضوع اظهار داشت: اپراتورها وظیفه و تعهد قراردادی دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن اتصال فیبر نوری را برقرار کنند.

هاشمی با بیان اینکه این میزان از انتظار اصلاً قابل‌ قبول نیست، از کاربر مورد نظر خواست جزئیات و راه ارتباطی خود را در یک پیام خصوصی برای وی ارسال کند تا پیگیری‌های آن انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.