آخرین تحولات لبنان

مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت و ایام گرامیداشت دفاع مقدس، با حضور سید محمدصادق علی پرست مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی و جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا (ع) واحد ۱۴ در سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد.

در مسیر مجاهدت، از جبهه درس و دانش جا نماندم

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و با صدای قاری مطرح دانش‌آموز، محمدامین کهن، اجرای رزم نوازان نیروی انتظامی، قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات لبنان آغاز شد و با روایتگری رزمنده سال‌های دفاع مقدس و مدافع حرم، سردار سید مصطفی میر شجاع ادامه پیدا کرد.  
 

فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم

میر شجاع، سرباز سال‌های دفاع مقدس و سردار مدافع حریم ولایت از سوریه تا سامرا، با درک حساسیت اوضاع‌واحوال روز، روایتش از معنا و مفهوم شهادت را تعریف کرد.  
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: این روزها خبرهای شهادت سرداران جبهه مقاومت به‌خصوص، سید حسن نصرالله فضای رسانه‌ای جهان را پرکرده، گمانه‌زنی‌ها در خصوص تبعات ناشی از جنگ و التهاب در منطقه خاورمیانه، ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده است، اما نباید از شنیدن خبر شهادت سرداران و رهبران جبهه اسلامی نگران و ناراحت باشیم، از روزی باید بترسیم که دشمن بتواند معنی شهادت را از صفحه فکر و فرهنگ ما محو کند.
میر شجاع ادامه داد: به همین خاطر بود که سردار سلیمانی خطاب به ترامپ فریاد زد: «نیروهای مسلح، نیروی قدس و سپاه لازم نیست، فقط من برای مقابله با تو کافی‌ام چون ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم». تعهد شهدا اقتضا می‌کند، هنرمند باشند. چون حضرت امام راحل (ره) فرمودند: «شهادت هنر مردان خداست.» این صحبت‌ها از روی ضعف و نگرانی نیست، باور و اعتقاد ماست، هر جا کلمات به تنگ می‌آمد، ردیف و قافیه جان کلام این کهنه سرباز جبهه‌های دفاع مقدس را بیان می‌کرد.
 وی با بیانی حاکی از سوز دل، ابیاتی از سید محمدمهدی شفیعی زمزمه کرد: 
مرزها سهم زمین‌اند و تو اهل آسمان... آسمان شام با ایران چه فرقی می‌کند؟
قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم... حصر «الزهرا» و «آبادان» چه فرقی می‌کند؟  
مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست... سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند؟
هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست... بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند؟  
این رزمنده دفاع مقدس، هر فراز این روایت را به شکلی متفاوت بیان می‌کرد که بیشتر مقبول مخاطب نوجوانش باشد. یک جا نقبی به خاطراتش می‌زد، جابه‌جای گفته‌هایش به دل ابیات و اشعار می‌زد... جایی هم از بیانات رهبری فرازی می‌آورد.  
وی تأکید کرد: هر آیین و تفکری، دفاع از وطن را محسن و ممدوح می‌داند. از ویتنام تا روسیه و هر نقطه از جهان را بگردید، رزمندگان جنگ، قهرمان و مورداحترام هستند.  
 

به دانش و زبان روز مسلح شوید

میر شجاع، لابه‌لای روایتش، به سوابق مبارزاتش، جنگیدن دوشادوش سرداران دفاع مقدس، تحمل ۶ سال اسارت، سال‌ها دفاع از حرم در جنگ سوریه اشاره کرد.
این سردار جبهه و جنگ که مانند خیلی از رزمندگان دفاع مقدس، از سال‌های اسارت هم فرصتی برای رشد ساخته در این زمینه اظهار کرد: در طول ۶ سال اسارت به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط شده و چند دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس اخذ کردم و در مسیر مجاهدت، از جبهه درس و دانش جا نماندم.  
 

مؤمنانه درس بخوانید

میرشجاع  خطاب به جوانان دبیرستان امام رضا (ع) گفت: ای جوان، امام‌زمان (عج) که می‌آید فریاد می‌زند: الا یا اهل العالم، نه مشهدی‌ها و تهرانی‌ها کجایید!؟ اگر فکر می‌کنید سرباز امام‌زمانتان هستید، زبان این‌سو و آن‌سوی عالم را یاد بگیرید. اگر نمی‌توانید به دانش و علوم روز مسلح شوید، صندلی حوزه و دانشگاه و مدرسه معارف امام رضا (ع) را اشغال نکنید. بروید آهنگر و نجار و... شوید. عزیزان من، مؤمنانه درس بخوانید و خاک‌پای پدر و مادر باشید.  
 

از شهدا دست نکشید

میرشجاع در ادامه تأکید کرد: این جمله را نصب العین زندگی‌تان قرار دهید: ما ناگزیریم از مکتب جهاد و شهادت. چرا که هدف رسالت پیامبران الهی از حضرت آدم تا محمد مصطفی (ص) هدایت انسان از جبهه رذایل به سمت فضایل است.  
توصیه آخر این رزمنده به جوانان، حتی آن‌هایی که راه را اشتباهی رفته‌اند، همیشه التزام به دو عمل بود: هر کار کردید، دست از نماز برندارید، دوم، دست از یاد و نام شهدا برندارید.  
وی تأکید کرد: در میدان جنگ و جهاد باخدا عهد بستیم تا آخر بایستیم و عقب ننشینیم. سخن آخر این رزمنده دفاع مقدس نیز این بیت شعر بود:
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.