آخرین تحولات لبنان

رئیس کمیسیون فرش اتاق ایران گفت: در حال حاضر فرش افغانستانی در نمایشگاه‌های ایران عرضه می‌شود یا عرضه فرش قاچاق در بازار و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

قاچاق فرش افغانستان به‌ایران/ لزوم همکاری با پلیس امنیت اقتصادی

به‌گزارش قدس آنلاین، مرتضی حاجی‌آقامیری، رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران در ابتدای نشست کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران با اشاره به مسئله قاچاق فرش به ایران، گفت: قاچاق فرش افغانستان به ایران به تولید و بازار فرش دستباف ایران آسیب جدی می‌زند و برای همین کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران و تشکل‌های صنفی حوزه فرش در نشستی مشترک با پلیس امنیت اقتصادی می‌خواهند به راه‌حلی عملیاتی برای جلوگیری از قاچاق به کشور برسند.

حاجی‌آقا میری ادامه داد: در حال حاضر فرش افغانستانی در نمایشگاه‌های ایران عرضه می‌شود یا عرضه فرش قاچاق در بازار و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. البته تشکل‌های صنفی سعی بر شناسایی این مسئله کرده ولی نیازمند همکاری با پلیس امنیت اقتصادی است.

همچنین حسن ولی، رئیس اداره مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و حفظ منابع ملی نیز هم گفت: باید برای حل مسئله قاچاق فرش به ایران چاره‌اندیشی کنیم و در این زمینه آماده همکاری با بخش خصوصی و فعالان حوزه فرش هستیم. همچنین برای برخورد بازدارنده در این حوزه با همه سیاست‌گذاران همکاری می‌کنیم.

علانور توکلی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران نیز در این نشست تصریح کرد: در جنگ نابرابر اقتصادی فرش افغانستانی برنده است نه فرش ایرانی. کالای قاچاق در گذشته به‌صورت زیرزمینی فروش می‌رفت؛ ولی الآن این فرش در بازار به‌صورت علنی عرضه می‌شود. اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران بارها در نشست‌هایی که برگزار کرده به این مسئله اشاره کرده ولی درنهایت برخوردی صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.