آخرین تحولات لبنان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه خودنویس یکی از سامانه‌های محوری در موضوع عقد قرارداد بین موجر و مستاجر و همچنین خریدار و فروشنده قلمداد شده و می‌تواند باعث حذف دلالی و واسطه‌گری در این بخش شود.

تاثیر راهبردی سامانه خودنویس در حذف دلالی و واسطه‌گری در بازار خرید و اجاره مسکن

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به مزیت‌های سامانه خودنویس و کاهش هزینه‌های عقد قرارداد برای مردم طی ۵ ماه گذشته و همچنین ضرورت تقویت این سامانه در دولت چهاردهم اظهار کرد: ایجاد سامانه خودنویس می‌تواند ۲ الی ۳ مزیت داشته باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً سامانه خودنویس می‌تواند در کاهش هزینه‌های مردم موثر بوده و شفافیت لازم را در احصای امور مالیاتی مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ما در پی اجرای صحیح عملکردی این سامانه، می‌توانیم میزان واحدهای خالی را به درستی رصد کرده و مشکلات در زمینه اجرای قانون مالیات بر خانه را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ما به موجب رجوع به این سامانه می‌توانیم اطلاعات درستی از میزان تقاضا و عرضه مسکن در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید: البته ما باید در ایجاد چنین سامانه‌هایی برخی از نکات را هم مدنظر قرار دهیم تا خدای ناکرده خللی در فعالیت مشاورین املاک در کشور صورت نگیرد و مباحث اشتغال در این بخش دچار خدشه نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین از سامانه خودنویس یکی از سامانه‌های محوری در موضوع عقد قرارداد بین موجر و مستاجر و همچنین خریدار و فروشنده قلمداد شده و می‌تواند باعث حذف دلالی و واسطه‌گری در این بخش شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً دولت چهاردهم و وزارت راه و شهرسازی این دولت باید بر روی سامانه هایی همچون خودنویس تمرکز ویژه‌ای داشته و ین قبیل سامانه‌ها را تقویت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین عقد قرارداد در سامانه خودنویس می‌تواند هزینه‌های فی مابین موجر و مستاجر و یا خریدار و فروشنده را کاهش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به هر میزان که به سمت دولت هوشمند و همچنین هوشمندسازی فرایندها حرکت کنیم، کارها به صورت شفافی عملیاتی خواهند شد تاکید کرد: همچنین در این فرایند مسائل مربوط به امور مالیاتی هم به درستی رصد و احصا خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر افراد در زمینه معامله و اجاره بهای مسکن اطلاعات مناسبی از طرف مقابل خود داشته باشند حتماً این فرایند می تواند مخاطرات صورت گرفته در معاملات را کاهش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.