آخرین تحولات لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در بیروت تاکید کرد: اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند اقدام ما سخت‌تر خواهد بود و حتما پاسخ خواهیم داد.

 عراقچی: در صورت اقدام اسرائیل علیه ایران، سخت‌تر پاسخ می‌دهیم

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در بیروت در خصوص پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: این حمله دقیقا دفاع از خود و مشروع بر اساس اصول منشور ملل متحد بود. ما شروع کننده حمله نبودیم بلکه به تهاجم اسرائیل به خاک ایران، سفارت ایران در دمشق و حمله علیه منافع ایران پاسخ دادیم. بر خلاف رژیم صهیونیستی که مراکز انسانی را هدف قرار می‌دهد، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم حمله کردیم.

وی افزود: ما قصد ادامه حملات را نداریم. اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران بکند اقدام ما سخت‌تر خواهد بود و حتما پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب شده خواهد بود.

 وزیر امور خارجه ایران همچنین در خصوص مذاکرات آتش‌بس در لبنان گفت: شرایط لبنان عادی نیست که سفر من عادی باشد. در مورد آتش بس در لبنان من با مسئولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها در تماس هستیم. ما از تلاش‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شود و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا همزمان با آتش‌بس در غزه باشد.

وی در خصوص رایزنی‌های خود در بیروت گفت: امروز رایزنی‌های بسیار خوب و مفیدی را با آقای میقاتی نخست وزیر محترم و آقای نبیه بری رئیس مجلس محترم لبنان داشتم و صحبت های بسیار خوبی بود تبادل نظر بسیار خوبی در خصوص تحولات اخیر در لبنان صورت گرفت.

وی افزود: در این ملاقات‌ها من تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است و در کنار لبنان خواهد ماند. ایران در کنار مقاومت است و در کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد شد.

عراقچی همچنین تصریح کرد: حضور من در بیروت در این شرایط دشوار و در حالی که هرشب و هر لحظه رژیم صهیونیستی بیروت را بمباران می‌کند، خود این نشان است که جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار پشت سر حزب الله خواهد بود و به حمایت از شیعیان و مردم لبنان ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.