تحولات لبنان و فلسطین

فرماندار مشهد با بیان اینکه مقاومت پویا و زنده است و دشمنان اکنون از ترس حرکت جبهه مقاومت مخفی شده‌اند، گفت: حرکت میلیونی مردم در نماز جمعه تهران این پیام را به دشمن داد که مردم خونشان به‌جوش آمده و قوی‌تر از قبل پای کار نظام اسلامی هستند.

جبهه مقاومت پویا و زنده است

به گزارش قدس خراسان، هفت روز از حمله وحشیانه سگ هار منطقه به ضاحیه جنوبی بیروت و به شهادت رساندن سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و همراهانش گذشته است، داغی که سنگینی آن در دل مستضعفان منطقه همچون داغ سردار دل‌ها تا همیشه تازه می‌ماند. مردم عزادار مشهدالرضا(ع) با وجود انجام عملیات وعده صادق ۲ علیه رژیم غاصب صهیونیستی همچنان داغشان تازه است، به همین مناسبت مراسم بزرگداشت دیگری را شب گذشته در خیابان شهید منتظری منتهی به میدان فلسطین مشهد برای شهید سیدحسن نصرالله برگزار کردند.

این مراسم با دومین سالگرد شهادت شهید مدافع وطن، شهید رسول دوست‌محمدی نیز همزمان شده بود، شهیدی که دو سال گذشته در درگیری با اشرار اغتشاشگر که قصد به آتش کشیدن خیمه عزای اباعبدالله(ع) را داشتند، با ۱۵ ضربه چاقو به شهادت رسیده بود، این جوان بسیجی با در دست گرفتن جان خود در آن فضای غبارآلود فتنه زن، زندگی، آزادی تنها جرمش این بود که نمی‌خواست اجازه دهد، کسی به خیمه‌ عزای سالار شهیدان جسارت کند.   
مردم داغدار مشهد الرضا(ع) در این اجتماع مردمی، با وجود همه تهدیدات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی پس از حمله پیروزمندانه ایران به مراکز حساس نظامی این رژیم، گردهم آمدند تا همچون امام امت، شجاعانه در میدان باشند و بار دیگر همبستگی خود را با ملت مظلوم لبنان و فلسطین اعلام کنند و بگویند ما همواره در غم و شادی شریک شما هستیم.
مردم شهر شهادت در این اجتماع باشکوه با در دست داشتن پرچم‌های حزب‌الله لبنان، فلسطین و ایران و پوسترهایی با تصاویر سید مقاومت و شهید دوست‌محمدی برای چندمین‌بار در این روزها ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و داغداران شهدای این روزهای لبنان، با آرمان‌های بلند گفتمان انقلاب اسلامی برای آزادسازی قدس شریف تجدید بیعت کردند و نشان دادند همیشه در کنار مظلومان عالم هستند.  
در این مراسم همچنین دوستان شهید مدافع وطن، شهید دوست‌محمدی با بیان خاطراتی از این شهید دهه شصتی از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی او در عرصه‌های مختلف گفتند؛ از جمله حضور او در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب، موکب‌داری در اربعین، خدمت در ایستگاه‌های صلواتی محرم و صفر برای خدمت به زائران امام رضا(ع) و جهاد او در صف مدافعان حرم، تنها گوشه‌ای از خاطراتی است که از این جوان مشهدی در اذهان دوستان و هم‌محله‌ای‌های او مانده است.
در این اجتماع که از همه سنین و نسل‌ها حضور داشتند، مردم انقلابی و شهیدپرور مشهد با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»  اقدامات جنایتکارانه رژیم خون‌آشام صهیونیستی و آمریکای خونخوار که دشمنان دیرینه مسلمانان هستند را محکوم کردند.
اجرای سرودهای انقلابی توسط جوانان و نوجوانان مشهدی در راستای همدردی با مردم مظلوم و شجاع فلسطین بخشی از برنامه‌های این مراسم بود، همچنین هنرمندان مشهدی با اجرای تئاتری آیینی با موضوع حماسه حسینی، مرثیه‌ هنرمندانه‌ای را در این مراسم برای مردم به‌نمایش گذاشتند.  

دشمنان اکنون از ترس حرکت جبهه مقاومت مخفی شده‌اند
فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم گفت: با وجود رجزخوانی‌های اسرائیل، امروز ولی امر مسلمین خودشان به میدان آمدند تا یک بار دیگر نشان دهند جبهه مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی همچنان در صحنه است و مردم ایران در کنار رزمندگان اسلام در غزه و لبنان هستند.
محسن داوری افزود: این جمعیتی که دیروز در نماز جمعه تهران به میدان آمدند، به دنیا این پیام را داد که این ملت با یک گفتمان مشترک پشت سر گفتمان مقاومت حضور دارد و از مظلوم دفاع می‌کند، این اقدامی ارزشمند بود که دنیا را مبهوت خودش کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که جواب شما به این حرف دشمن که می‌گوید مسئولان ایران ترسیده‌اند، چیست؟ بیان کرد: باید گفت اگر مسئولان ایران ترسیده‌اند، چرا دشمن خودش را نمایان نمی‌کند و یک اجتماع راه نمی‌اندازد و رهبرانشان مخفی شده‌اند، دیروز دیدید در تهران همه مسئولان نظام با مردم به میدان آمده بودند و دشمن نتوانست کاری انجام دهد.
فرماندار مشهد با بیان اینکه مقاومت پویاست و دشمنان اکنون از ترس حرکت جبهه مقاومت مخفی شده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنانی که خودشان را در زیر زمین مخفی کرده‌اند، حرف از ترس مسئولان ایران می‌زنند، در حالی که مردم و جبهه مقاومت که در زیر بمباران دشمن هستند، به میدان می‌آیند.  
داوری متذکر شد: قطع به یقین دشمن ما با توجه به اینکه می‌دانست، ولی غفلت داشت و تصور می‌کرد اقدامات نظامی او سبب تضعیف جبهه مقاومت شده است، این حرکت میلیونی مردم در نماز جمعه تهران این پیام را به دشمن داد که این اقداماتشان ما را ضعیف نکرده است، بلکه مردم خونشان به‌جوش آمده و قوی‌تر از قبل پای کار نظام اسلامی هستند و در این جنگ نابرابر پیروز می‌شوند.
سلیمان‌پور که یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم است در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این اجتماع مردمی گفت: مردم در این مراسم شرکت کرده‌اند تا حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان را محکوم کنند و بگویند اسرائیل و آمریکا هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، چرا که مردم پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند و تا پایان با همدلی در کنار مردم لبنان، غزه و جبهه مقاومت هستند.
در این اجتماع که پر از یاد و خاطره شهدا بود، حجت‌الاسلام‌ مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی بیاناتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهید دوست‌محمدی، بر دفاع و پشتیبانی از جبهه مقاومت با توجه به حکم جهاد رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.  
حاج میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم با خواندن اشعاری در رسای سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله یاد و خاطره این مجاهد بزرگ را گرامی داشت و با اشعاری حماسی همچون «می‌آید از هر سو، فریاد بیداران/ نسل سلیمانی، شد راهی میدان/ تا بگذرد از جان، در راه این پیمان/ این نغمه آزادگان هرجای این دنیاست/ آماده باش فاتحان مسجدالأقصاست/ با شور یا حیدر، خونخواه یارانیم/ ما سیلی غیرت، شمشیر برانیم/ بر عمر اسرائیل، ما حکم پایانیم/ تنها مقرّ دشمنان قبر است و تابوت است/ تکبیر ما تیر خلاص ظلم و طاغوت است» رجزهایی توفانی را برای نبردی که در جریان است، خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.