آخرین تحولات لبنان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کمیته مشترک کمیسیون اجتماعی و بنیاد شهید برای بودجه ۱۴۰۴ تشکیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: کمیته مشترک کمیسیون اجتماعی و بنیاد شهید برای بودجه ۱۴۰۴ تشکیل می‌شود

ولی داداشی در تشریح جزئیات نشست بعد از ظهر یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ این کمیسیون به خبرنگاران افزود: جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور مهندس سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و گزارشی از اهداف و برنامه‌های پیش روی بنیاد برای جامعه ایثارگری و رئوس کار رئیس بنیاد در دوره جدید ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در ادامه دغدغه‌ها و مطالبات جامعه ایثارگری، خانواده شهدا و جانبازان از جانب نمایندگان طرح و به بحث و بررسی گذاشته شد که مطالبات جامعه ایثارگری در بحث بیمه و درمان، اشتغال و خودرو، حق پرستاری و همراه جانبازان و همچنین بودجه بنیاد شهید از جمله مهم‌ترین این مسائل بود.

داداشی ادامه داد: در این نشست برخی مسائل از قبیل مسائل و مطالبات رزمندگان معسر - که یک موضوع مسترک بین وزارت دفاع و بیناد شهید و امور ایثارگران است - و اضافه مطالباتی که باید به جانبازان بالای ۷۰ درصد داده شود؛ به صورت جزئی طرح و بررسی شد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم توضیحات لازم را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در پایان این نشست هم کمیسیون مصوباتی داشت از جمله اینکه در بحث خودرو برای وزارت صمت و بانک مرکزی مهلت تعیین و مصوب شد اگر در این مدت در اجرای مصوبه واگذاری خودرو به جانبازان مشمول کوتاهی یا قصوری داشته باشند، کمیسیون اجتماعی هم مانند کمیسون صنایع و دیگر کمیسیون‌های مرتبط به موضوع ورود پیدا کرده و آن را پیگیری خواهد کرد.

داداشی اضافه کرد: در این جلسه همچنین تأکید شد که کمیسیون اجتماعی مجلس کمیسیون همکار و معین بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برای کمک به پیشبرد مسائل جامعه ایثارگری لازم است که در جریان مسائل بنیاد، به‌ویژه مسائل مربوط به این کمیسیون قرار بگیرد.

وی افزود: در پایان هم پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک نوشتار بودجه ۱۴۰۴ بین کمیته ایثارگران کمیسیون اجتماعی و نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شود و در جلساتی دغدغه‌ها و اولویت‌های بنیاد و جامعه ایثارگری در بودجه سال ۱۴۰۴ مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا به درستی به کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه منتقل شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح ادامه جلسه امروز کمیسیون اضافه کرد: امروز همچنین گزارش کمیته ایثارگران درخصوص طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران بررسی شد و کمیسیون رای بر حذف قوانین ناکارآمد داد و این مصوبه برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.