تحولات لبنان و فلسطین

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 1019945

یک کارشناس بازار طلا و جواهر خطاب به‌مردم اعلام کرد که منتظر ارزانی طلا نباشند.

منتظر ارزان شدن طلا نباشید

به‌گزارش قدس آنلاین، مدتی است که بازار طلا و سکه جهش‌های زیادی را تجربه می‌کند به‌طوری که قیمت طلای ۱۸ عیار از حدود ۳ میلیون و ۵۸۰ و سکه از ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه به‌ترتیب به‌حدود ۴ میلیون و ۱۱۲ و حدود ۵۰ میلیون تومان در روز جاری رسیده است که نشان از افزایش ۱۵ و ۳۲ درصدی طلا و سکه تنها در ۲ ماه را دارد.

پیش از تنش‌های منطقه‌ای، افزایش قیمت انس جهانی یکی از مهمترین دلایل صعودی شدن طلا و سکه بود؛ اما با شعله‌ور شدن آتش جنگ در لبنان و تنش‌های میان ایران و رژیم صهیونیستی، اثرگذاری بر بازار شدت گرفت به‌همین دلیل مشاهده می‌کنید که در اغلب روزهای هفته قیمت‌ها رو به‌رشد است.

تقاضا در بازار طلا کاهشی است

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس ضمن بیان اینکه درحال حاضر بازار طلا با رکود مواجه است، اظهار کرد: البته این رکود مختص چند ماه اخیر نیست، بلکه از نیمه دوم سال گذشته با این وضعیت مواجه هستیم و اخیرا بیشتر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۵ تا ۱۰ سال پیش شاهد تولید طلا در تولیدی‌ها و همچنین بازار پررونق خرید و فروش طلا بودیم؛ اما متاسفانه حدود یک سال است که عملا وضعیت بازار دچار رکود شده است و چنانچه خرید طلا هم در بازار وجود دارد بیشتر به‌سمت خرید طلای خام است تا مصنوعات.

محمدولی در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه چه در بازار ایران و چه خارج از کشور هیچ کارشناسی با قطعیت نمی‌تواند پیش‌بینی کند که طلا ارزان خواهد شد یا خیر، گفت: اما باتوجه به‌تجربه حضور در بازار و همچنین برابر یک سری اطلاعات و داده‌ها می‌توان تاحدودی بازار را پیش‌بینی کرد. بر اساس این دو مولفه و باتوجه به‌اینکه نزدیک به‌سال نوی میلادی هستیم، معتقدم که مردم منتظر ارزان شدن طلا نباشند.

این کارشناس بازار طلا و جواهر خطاب به‌مردم ابراز کرد: چنانچه اندوخته‌ای دارند و می‌خواهند آن را در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند با نگاه میان مدت و بلند مدت وارد این بازار شوند.

پیش از این یکی از دیگر از کارشناسان بازار طلا و جواهر اعلام کرده بود که هفته گذشته به‌قدری شاهد رکود در بازار بودیم که حتی  شاید ۲۰۰ کیلو مصنوعات طلا هم معامله نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.