تحولات لبنان و فلسطین

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ جهانی حمله به مراکز درمانی هلال احمر و صلیب سرخ را محکوم و از اقدامات هلال احمر ایران برای حمایت از مردم ستم دیده لبنان حمایت کرد.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ؛حمله به مراکز درمانی هلال‌احمر و صلیب سرخ محکوم است

 کیت فوربس رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت لبنان در حال رصد است. آمبولانس‌ها و اقلام بشردوستانه از سوی صلیب سرخ به زودی به ۱۰ هزار بسته غذایی و بهداشتی و همچنین کمک‌های نقدی به ارزش ۱۰۰ هزار فرانک سوئیس در هفته جاری به صلیب سرخ لبنان تحویل می‌شود. جلساتی با مقامات صلیب سرخ لبنان هم برگزار خواهد شد تا انتظارات و نیازهای آنها دریافت شود.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ گفت: تمایل داریم که به لبنان سفر و وضعیت مردم را از نزدیک بررسی کنیم. بحرانی که در لبنان شکل گرفته نیازمند بررسی بیشتر از طریق جمعیت‌های ملی است.

فوربس گفت: در مجمع عمومی و سازمان ملل وضعیت لبنان، حمله رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران را به صورت متعدد مطرح کرده و باز هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: مراکز هلال احمر نباید مورد حمله قرار بگیرد و محکوم کردن و رسیدگی به این وضعیت در دستور کار صلیب سرخ جهانی قرار دارد. صلیب سرخ جهانی از اقدامات هلال احمر ایران برای کمک به مردم ستم دیده لبنان حمایت می‌کند.

رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ ادامه داد: برای حمایت از مردم لبنان در چارچوب اصول نهضت بین المللی صلیب سرخ فعالیت می‌کنیم و بایستی برای انجام اقدامات بشردوستانه هماهنگ باشیم.

فوربس در ادامه بیان کرد: اینکه مردم آسیب دیده لبنان به کمک نیاز دارند را به مجامع بین المللی جهانی منتقل می‌کنیم. تاکنون صلیب سرخ ۳۰ نامه در خصوص نقض حقوق بشر دوستانه توسط رژیم صهیونیستی را به مجامع و افراد مختلف که می‌توانستند کمکی به بهبود این شرایط بکنند ارسال کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.