تحولات لبنان و فلسطین

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از برنامه‌ریزی برای مرمت‌، تعمیر و تجهیز مدارس ایرانی خارج از کشور خبر داد.

چند مدرسه ایرانی خارج کشور فرسوده است؛ تعمیرشان می کنیم

مجید عبداللهی درباره نوسازی و تجهیز مدارس ایرانی خارج از کشور ‌اظهار کرد: «طبق قانون،‌ ساخت، توسعه، تعمیر و تجهیز همه فضاهای آموزشی وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش ‌در مسئولیت و مأموریت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است.»

وی با بیان اینکه بعضی از مدارس ایرانی خارج از کشور ‌دارای قدمت زیادی است، افزود: «‌هرگونه اقدام عمرانی و تعمیراتی در مدارس ایرانی خارج از کشور، باید در قالب ضوابط و مقررات آن کشور صورت گیرد. این یک مسئله جدی در انجام این کار است.»

معاون سازمان نوسازی مدارس افزود: «ما چند مدرسه در کشورهای مختلف ‌مثل مدرسه‌ای در ترکیه، شارجه امارات و کشورهای دیگر داریم که طراحی و مهندسی آن توسط خود مجموعه سازمان نوسازی مدارس کشور انجام ‌و کار اجرایی آن در دستورکار قرار گرفته است.» 

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: «خوشبختانه در قانون بودجه، ردیف اعتباری برای انجام این کار وجود دارد هرچند خیلی به نسبت نیازها، اعتباری اندک است. امسال پیش‌بینی صورت گرفته در لایحه بودجه ۱۴۰۴-۱۴۰۳ این است که به سمتی برویم که بودجه این منابع را افزایش دهیم و کار تعمیر، تجهیز و به‌روزرسانی آن را انجام دهیم.»

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.