تحولات لبنان و فلسطین

وزیر امور خارجه ایران با بیان این که هر گونه حمله از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد، تصریح کرد که ایران اهداف خود را در سرزمین‌های اشغالی شناسایی کرده است.

عراقچی: همه اهداف را در اسرائیل شناسایی کرده‌ایم/ حمله مشابه انجام خواهد گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کانال وزیر امور خارجه سید عباس عراقچی در مصاحبه شنبه با ان‌تی‌وی ترکیه گفت: اسرائیل بدون کمک آمریکا نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، بدون آمریکا نمی‌تواند به ارتکاب جنایات در غزه و لبنان دست بزند. همه تسلیحاتی که آنجا استفاده می‌شود، از سوی آمریکا تأمین می‌شود».

وی تصریح کرد اگر آمریکا اراده سیاسی واقعی داشت، می‌توانستند حملات را متوقف و جلوس اسرائیل را بگیرند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به رسانه ترکیه‌ای گفت برای ما آمریکا متحد صهیونیست‌ها است و درصورتی‌که یک جنگ گسترده در منطقه رخ دهد، ایالات متحده به داخل آن کشیده خواهد شد و ما اصلاً این را نمی‌خواهیم.

عراقچی با هشدار درباره کشیده‌شدن جنگ به کشورهای خلیج‌فارس و عواقب آن، تصریح کرد که اما مطمئنم همچنان فرصت دیپلماسی وجود دارد، نمی‌توانیم همه چیز را به اراده یک نفر در رژیم صهیونیستی بسپاریم.

وزیر امور خارجه در خصوص احتمال حمله اسرائیل علیه ایران و واکنش و پاسخ تهران نیز تأکید کرد که «هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ما است. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

وی گفت: پاسخ لازم به هر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر حمله مشابه داده خواهد شد. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد. ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی (رژیم صهیونیستی) حمله نکردیم و فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار دادیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آنها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.