تحولات لبنان و فلسطین

وزیر خارجه در کمیسیون امنیت مجلس گفت: حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

واکنش عراقچی به اقدام صهیونیست‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس: پاسخ می‌دهیم

قدس آنلاین: ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین وضعیت تحولات منطقه از مقاومت و همین‌طور از شرارت‌های صهیونیست‌ها و نیز از سفر خودشان به برخی کشورهای منطقه ارائه کردند.

رضایی اظهار کرد: آقای عراقچی گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ ضربه شدیدی خورد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خورد. اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند. تلاش کردیم با هماهنگی میان میدان و دیپلماسی با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه کنیم.

رضایی بیان کرد: وزیر خارجه گفت که هدف سفرهای منطقه‌ای ایجاد بازدارندگی سیاسی بود. ایشان اشاره‌ای به وضعیت مقاومت کردند و گفتند که روحیه رزمندگان مقاومت خوب است. مقاومت ضرباتی خورده است اما در حال بازسازی حزب‌الله پایگاه مردمی دارد و ازبین‌رفتنی نیست.

وی افزود:: ایشان در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم. خواهان جنگ نیستیم و از جنگ فرار نمی‌کنیم. اما برای هر جنگی آماده هستیم. ایشان اشاره‌ای کردن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشورمان و گفتند که حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

رضایی گفت: وزیر خارجه همچنین گزارشی از سفر اخیر به همراه رئیس‌جمهور به اجلاس بریکس و کازان روسیه ارائه دادند و دراین‌رابطه هم گفتند که یکی از تصمیمات بسیار درست دولت شهید رئیسی و وزارت خارجه در دوران شهید امیر عبداللهیان عضویت ایران در بریکس بود.

رضایی بیان کرد: در این جلسه وزیر خارجه گفت که در اجلاس اخیر بریکس تصمیم گرفته شد که عضو جدید وارد نشود. بلکه کشورهای متقاضی به‌عنوان شریک پذیرفته شوند. آرمان و هدف بریکس مخالفت با انحصار غرب و آمریکا و مقابله با یک‌جانبه گرایی و نیز تأکید بر چندجانبه‌گرایی و مشارکت جهانی و اصلاح نظامات جهانی بانک بریکس راه‌اندازی خواهد شد و بحث پول واحد بریکس هم مطرح است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.