انتخابات

قدس آنلاین– حمید رضا بی تقصیر: در بسته پیش رو می توانید از قدیمی ترین اسکناس ایران ،واکسنی برای معتادان،لاک پشت هایی که جاسوسی می کنند و شهرداری که چهار سال دارد و...مطلع شوید<BR>

از شهردار چهار ساله تا لاک پشت هایی که جاسوسی می کنند و تولید واکسنی برای معتادان!

ذکر بسم الله درمان افسردگی
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ضیائی استاد حوزه در سلسله نشست‌های طب المعصومین(ع) گفت : ذکر بسم الله، اضطراب و افسردگی را کم‌رنگ می کند. با توجه به گسترش بیماری‌های عصبی و افسردگی در جامعه، استفاده از دستورالعمل معصومین(ع) در این زمینه می‌تواند درمان‌کننده بسیاری از این امراض باشد. ذکر بسم الله، اضطراب و افسردگی را کم‌رنگ کرده و گفتن این ذکر از روی معرفت، زبانه‌های 19 گانه جهنم را بر انسان خاموش می‌کند، زیرا که تعداد حروف بسم‌الله 19 حرف به تعداد حروف 5 تن آل عبا است.تقویت حس اعتماد به نفس با توکل به خدا و توسل به 14 معصوم را از راه‌های درمان افسردگی است.
پنج یادگاری ارزشمند از امام علی النقی (ع)
از امام علی النقی (ع) پنج یادگاری مشتمل بر؛ زیارت جامعه کبیره، زیارت غدیریه، دعا در کنار قبر آن حضرت، نماز بالای سر حضرت ثامن الحجج(ع) وتعقیب نماز نقل شده از ایشان، به مسلمانان و شیعیان آن حضرت رسیده است. زیارت جامعه به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیحترین و قویترین زیارات ائمه (ع) است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین (ع) آن زیارت را می‌خوانیم.زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد ومربوط به روز عید غدیری که امام هادی (ع) در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(ع) قرائت کردند. امام هادی(ع) آنقدر مهربان است و آنقدر برای زائران و دوستداران و شیعیان خیر می‌خواهند که فرمودند: از خدا خواسته‌ام که هر کس این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:«یا عُدَّتى عِنْدَ الْعَُدَدِ وَ یا رَجآئى وَالْمُعْتَمَدَ وَ یا کَهْفى وَالسَّنَدَ یا واحِدُ یا اَحَدُ وَ یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ اَسْئَلُکَ الّلهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً صَلِّ عَلى جَماعَتِهِمْ وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا» ایشان فرمودند: هر کس از خداوند حاجتی دارد پس قبر جدم حضرت رضا را در طوس زیارت کند و دو رکعت نماز نزد قبر او بگزارد و در قنوت نماز حاجتش را طلب کند خداوند دعایش را اجابت می کند مگر اینکه در مورد گناه یا قطع رحم باشد. از علی بن مهزیار روایت شده که محمدبن ابراهیم به حضرت امام علی النقی (ع) نامه ای نوشت که اگر مصلحت میدانید به من دعایی تعلیم دهید که بعد از هر نماز بخوانم تا خداوند به سبب آن خیر دنیا و آخرت به من عنایت فرماید. امام هادی علیه السلام این دعا را آموزش دادند.«اَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ عِزَّتِکَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِکَ الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ کُلِّها وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ»
پیرترین و جوان‌ترین رئیس جمهورهای تاریخ انقلاب
تاریخ جمهوری اسلامی ایران تا کنون 10 دوره ریاست جمهوری و 6 رئیس جمهور متفاوت را به خود دیده است. بنی صدر در 46 سالگی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد اما نتوانست دوران ریاست جمهوری خود را به پایان برساند و با حکم عدم کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی و تائید امام امت از مقام خویش عزل گردید. شهید رجایی در سن 48 سالگی انتخاب شد.او بعد از اینکه کمتر از یک ماه رئیس جمهور بود به همراه محمدجواد باهنر در انفجار 8 شهریور 1360 به مقام شهادت رسید. رهبر فرزانه انقلاب در سن 42 سالگی رئیس جمهور ایران شد. ایشان جوانترین رئیس جمهور طول تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شوند. آیه الله هاشمی در 55 سالگی به سمت ریاست جمهوری رسید . او عنوان پیرترین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی را از آن خود کرده است. محمد خاتمی چهارمین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود که در سن 54 سالگی مردم کشورمان او را برای سکان داری قوه مجریه کشور انتخاب کردند. محمود احمدی‌نژاد در 49 سالگی رئیس جمهور شد. به این ترتیب آیت الله خامنه‌ای جوانترین رئیس جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران و آیت الله هاشمی پیرترین رئیس جمهور را به نام خود ثبت کردند.
واکسن مواد مخدر تولید شد
دانشمندان یک واکسن آزمایشی برای درمان معتادان به مواد مخدر و به طور خاص هروئین ساخته اند. حدود 20 میلیون نفر در دنیا به هروئین و افیونهای مرتبط با آن اعتیاد دارند. اعتیاد آنها و استفاده مکرر از سرنگهای آلوده مصرف کنندگان هروئین را در خطر انواع بیماریها به ویژه اچ آی وی و هپاتیت C قرار می دهد. احتمال مرگ این افراد یا به علت اوردوز مخدر و یا خشونتهای مربوط به قاچاق مواد مخدر بسیار زیاد است.ترک مواد مخدر پس از طی دوره های مرسوم ترک اعتیاد یک چالش دشوار است. این واکسن آزمایشی در صورتی که فرد بار دیگر در معرض استفاده از مخدر قرار بگیرد می تواند از اعتیاد وی جلوگیری کند.واکسن هروئین توسط کیم جاندا و همکارانش در موسسه تحقیقاتی لاجولا در کالیفرنیا سیستم ایمنی بدن را با این واکسن طوری فریب داده اند که بدن با هروئین به عنوان یک بیماریزا یا یک ویروس رفتار می کند. ساخت واکسن هروئین بسیار چالش برانگیز بوده است چرا که بدن به سرعت این ماده را به چندین محصول فرعی متابولیز می کند. بنابراین محققان مجبور بودند که یک واکسن نسبتا چند بعدی تولید کنند تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بتواند پادتن بسازد.در آزمایشهای انجام شده با موشهای معتاد به هروئین، نتایج بسیار چشمگیر بود. این موشهای معتاد پس از یک ماه سم زدایی شدند، دوره ای مشابه با زمانی که انسان برای سم زدایی نیاز دارد. درحال حاضر محققان برای انجام آزمایشهای انسانی به دنبال جلب بودجه هستند و این احتمال وجود دارد که اواخر سال جاری میلادی این آزمایشها آغاز شوند.
عنکبوت فداکار با فرزندان بی‌مهر
عنکبوت ماده Stegodyphus فداکارترین مادر است. او از پیله تخم های خود تا زمان به دنیا آمدن فرزندانش مراقبت می‌کند و پس از آن تمام غذاهای خود را برای تغذیه آنها برمی‌گرداند. هنگامی که این بچه‌ها یک ماهه شدند، عنکبوت مادر آنها را بر پشت خود سوار می‌کند. درحالی که کودکان سوار بر پشت عنکبوت مادر، سم و آنزیمهای گوارشی خود را در بدن مادرشان فرو کرده و او را می‌کشند و می‌خورند. پیش از ترک لانه، برخی از کودکان گرسنه، حتی یکدیگر را نیز می‌خورند.
زنبورهای ریاضیدان!
دانشمندان متوجه شدند که زنبورها، تنها حشره‌هایی هستند که قادرند تعداد شیء‌هایی که در اطرافشان است (کمتر از سه) را تشخیص بدهند. علاوه بر زنبورها، دلفین‌ها و کبوترها و راکون‌ها این توانایی را دارند، اما کشف این استعداد در یک حشره و با توجه به ساختار ساده بدنی‌اش، باعث تعجب دانشمندان شده است. البته مبنای تشخیص زنبورها، از روی شمارش شیءها نیست، بلکه آنها بر اساس عادت می‌توانند ارتباط بین چیزهایی که زیاد می‌بینند را تشخیص دهند. مثلاً اگر سه گل در نزدیکی‌شان باشد، آنها می‌توانند «سه» های دیگر را تشخیص بدهند.
یک علم دردناک !
محققان دانشگاه شیکاگو با اندازه‌گیری فعالیت عصبی 28 بزرگسال که 14 نفر از آن‌ها هیچ احساس مساعدی نسبت به ریاضیات نداشتند و از فکر به ریاضیات اضطراب می‌گرفتند نشان دادند که ریاضیات به واقع دردناک است.هرکدام از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با یک سری کلمات و پرسش‌های مربوط به ریاضیات رو‌به‌رو شدند درحالی که مغز آنها هم زمان درحال اسکن شدن بود.این درحالی است که در گروه دیگر که نه از ریاضیات واهمه داشته و نه احساس ناخوشایندی نسبت به آن داشتند چنین پاسخی مشاهده نمی شود. این اضطراب در این افراد تنها در زمان رو به رو شدن با مسائل ریاضی رخ داده است و زمانی که آنها این مسائل را حل می‌کردند با تجربه درد رو به رو نشدند. این امر بدان معنا است که خود ریاضیات به تنهایی عاملی برای احساس درد در مغز است. این موضوع یک تفسیر کاملا روانشناختی است، ریاضیات تنها ارقام روی کاغذ هستند و به هیچ وجه نمی‌توانند به ما آسیب برسانند، اما با این اوصاف باز هم مسائل ریاضی در افراد اضطراب ایجاد می‌کند و آن‌ها تمایل دارند از مشاغلی که با ریاضیات سروکار دارد پرهیز کنند. محققان اعتقاد دارند که نتایج این تحقیقات می‌تواند فراتر از ریاضیات کاربرد داشته باشد. بی‌تردید هیچ کس از این که نتایج این تحقیق در رابطه با سایر هراس‌های بی‌مورد تعمیم داده شود شگفت زده نخواهد شد.
اولین اسکناس ایرانی!
قدیمی‌ترین اسکناس شناخته شده در ایران، نامی چینی داشت. این اسکناس یک درهمی، منقش به لا اله الا الله و محمد رسول الله، که در زمان فرمانروایی مغول‌ها به سال ٦٩٣ هجری قمری در تبریز به چاپ رسیده، "چاو مبارک" نام داشته است.چینی‌ها اولین کسانی بودند که در اواسط قرن دهم میلادی ابزار مبادله‌ای شبیه به اسکناس ابداع کردند و نام آن را چاو گذاشتند. در اواخر قرن هفتم هجری (اواخر قرن ١٣ میلادی)، خالی شدن خزانه کیخاتو ایلخان مغول در ایران فکر او و وزیرش صدر جهان را به خود مشغول کرد.عزالدین مظفر از نزدیکان صدر جهان که از وجود پول کاغذی در چین خبر داشت، به کیخاتو پیشنهاد داد که پول کاغذی را در ایران رواج دهد. وی نیز دستور داد که مردم زر و سیم را به "چاوخانه" تحویل دهند و به جای آن پول کاغذی "چاو" بگیرند.این دستور باعث ناراحتی شدید مردم شد که لغو این فرمان را به دنبال داشت و به این ترتیب، انتشار اولین پول کاغذی ایرانی بدون اینکه جریان کامل پیدا کند، متوقف شد
طراح پیچیده‌ترین عملیات هوایی جهان
«فرج‌الله براتپور» بدون شک یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین خلبانان تکخال جنگنده اسطوره‌ای فانتوم در دنیاست. این بزرگمرد عرصه نبرد با دشمن، قهرمانی بلامنازع عملیات‌های برون مرزی، بمباران و انهدام اهداف بسیار استراتژیک و فوق حفاظت شده عراقی در عمق خاک دشمن را در کارنامه دارد. فرج‌الله براتپور برنامه‌ریز و فرمانده عملیات اچ 3 بوده است. این عملیات در نوع خود بی‌نظیرترین عملیات هوایی به حساب می‌آید. وی همچنین در این عملیات فرمانده گروه سوم بود و در عملیات اچ 3 پایگاه الولید را شجاعانه بمباران کرد. عملیات اچ 3 یکی از بزرگترین عملیات‌های هوایی دنیاست که به نام فانتوم‌ها ثبت شده است. فانتوم‌های ایرانی طی یک عملیات پیچیده و تحسین برانگیز در 4 آوریل 1981 (فروردین 1360) پایگاه هوایی الولید در مجموعه اچ 3 واقع در غرب عراق، در نزدیکی مرز این کشور با اردن را به کلی نابود کردند.
لاک‌پشت‌های جاسوس
محققان در کره جنوبی درحال مطالعه برروی توانایی لاکپشتها در جاسوسی و خرابکاری هستند. آنان موفق به ابداع شیوه‌ای شده‌اند که با استفاده از آن می‌توانند راه رفتن لاکپشت‌های زنده را از راه دور کنترل کرده و این جاندار را به مسیری که می‌خواهند هدایت کنند. دانشمندان با وصل کردن دیواره‌ای متحرک که می‌تواند مسیر دید این جاندار را مسدود کند، توانسته‌اند حرکت آن را کنترل کنند. لاکپشت‌ها که در دسته محبوب‌ترین حیوانات خانگی قرار دارند،‌ به زودی با استفاده از این ابداع برای انجام ماموریت‌های فوق سری در مناطق عملیاتی و جنگی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ایده این طرح از رفتار طبیعی لاکپشت‌ها در ممانعت از برخورد با موانع الهام گرفته شده‌است. لاکپشت‌ اجسام سفید را به عنوان مانع نمی‌بیند و تنها اجسام سیاه را به عنوان مانع می‌شناسد. به این شکل با نشان دادن مانعی سیاه رنگ اما غیر واقعی،‌لاکپشت تلاش می‌کند از برخورد با آن ممانعت کند و به این صورت می‌توان با تغییر دادن جهت مانع،‌ مسیر حرکت لاکپشت را از راه دور کنترل کرد. دانشمندان با استفاده از دوربینی که برروی سر لاکپشت وصل کرده بودند، ‌مسیر حرکت این جاندار را دنبال می کنند. اصلی‌ترین کاربرد این پروژه، استفاده در برنامه‌های نظامی است، کاربرد این لاکپشت‌ها در برنامه‌های نظامی مشابه روبات‌هایی کوچک خواهد بود. اما علاوه بر این،‌ دانشمندان نیز می‌توانند از این لاکپشتها برای مطالعه برروی مناطقی استفاده کنند که انسان قدرت رفتن به آنجا را ندارد.
شهردار چهار ساله !
رابرت توفت پسر بچه ای 4 ساله در آمریکا این روزها خودش را خیلی بیشتر از گفتن دستشویی و بازی نکردن در باغچه مسئول می داند چرا که او به شهردار یک شهر هرچند کوچک منصوب شده است. رابرت توفت در یکی از شهرهای آمریکایی به نام دورست زندگی می کند که جمعیتی نزدیک به 22 نفر دارد. این جمعیت بسیار کم است اما بالاخره تبدیل به یک شهر کوچک شده اند و این روزها پسر بچه ای 4 ساله شهردار آن شده است. در این شهر قانون انتخاب شهردار به این صورت است که نام تمام اعضا نوشته می شود و درون یک کلاه ریخته و به قید قرعه یکی انتخاب خواهد شد که این بار نام رابرت بیرون آمده است. این درحالی است که رابرت به طور کلی تمام شهر را می شناسد و حتی آشنایی با همه اعضای آن نیز دارد. او همچنین تواسته است از چند تست در مورد سخنوری و گفتن جملات سنگین به خوبی عبور کند. این روزها بسیاری به دنیال آن هستند که نام این کودک را وارد کتاب رکوردهای گینس کنند پیش از این شهرداری 6 ساله زمام این شهر را به دست گرفته است.
ادویه ای مسکن و سم زدا
فلفل از جمله ادویه‌هایی است که طرفداران بسیاری در بین مردم کشورهای مختلف بویژه هندی‌ها دارد اما اغلب مصرف‌کنندگان این ادویه به خواص متنوع و مفید آن، آگاه نیستند.همه انواع فلفل تاثیر محرکی روی گردش خون دارند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. فلفل با افزایش تعریق و دفع ادرار باعث دفع سموم از بدن و پایین آمدن تب می‌شود. فلفل سیاه و فلفل سفید حاوی ماده‌ای با ساختمان مشابه مورفین هستند که در تسکین دردها موثر است. طعم تند فلفل قرمز نیز به دلیل وجود ماده‌ای شبه قلیایی در این ادویه است که خلط‌ آوری موثر بوده و برای ریه‌ها بسیار مفید است. عملکرد ضدحساسیت آن نیز باعث تسکین زکام و تنگی نفس شده و احساس سلامتی را در فرد افزایش می‌دهد.فلفل سیاه قابلیت بهبود عملکرد سیستم گوارشی را نیز دارد. فلفل سیاه در فرآیند هضم و گوارش مواد غذایی تاثیر مطلوب دارد و ترشحات بزاقی را موجب می‌شود. تحریک غدد بزاقی نیز به نوبه خود ترشح مایع گوارشی یا همان اسید معده موسوم به «اسید هیدروکلریک» را افزایش می‌دهد و به تجزیه پروتئین و بهبود فرآیند هضم غذا کمک می‌کند. فلفل سیاه همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ادویه مفید در عین حال از رشد باکتری‌های مضر به خصوص در روده جلوگیری می‌کند. از این رو خاصیت ضد باکتریایی فلفل از اسهال ناشی از عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

اشتباه ترین باورها در مورد حیوانات
انسانها با توجه به تحقیقات یا تجربه های افراد دیگر اطلاعاتی را از حیوانات دارند اما این اطلاعات گاهی اوقات ممکن است به اشتباه در میان مردم جا افتاده باشد. برخی از آن ها به قدری گفته شده اند که دیگر به یکی از باورها تبدیل گشته اند.
یکی از باورهای غلطی که بسیاری از ما نیز به آن اعتقاد داریم نبود هیچ حافظه ای در ذهن ماهی های قرمز است. می پنداریم که این موجودات حافظه یا عقلی برای گنجاندن خاطرات ندارند. این در حالی است که تحقیقات پیشرفته روی این ماهی ها نشان می دهد آن ها حافظه ای بسیار قوی دارند به طوری که می توانند تا یک هفته پیش را به خاطر آورند همچنین توانایی انجام کارهای سخت و آموزش هایی را نیز دارند.
بسیاری از انسان ها می پندارند یوزپلنگ ها سریع ترین موجودات زمین هستند اما این موضوع خیلی هم درست نیست چرا که آن ها می توانند به سرعت نهایتاً 120 کیلومتر بر ساعت برسند. این درحالی است که پرنده ای به نام پرنازک می تواند تا سرعت 125 کیلومتر در ساعت پرواز کند. یکی دیگر از اقوام این پرنده نیز می تواند به سرعت نزدیک به 130 برسد اما رکورد او ثبت قانونی نشده است.
مسابقات گاوبازی در اسپانیا را حتما مشاهده کرده اید و حتماً فکر می کنید گاوها به رنگ قرمز حساسیت بالایی دارند در حالی که بسیاری از حیوانات از کوررنگی رنج می برند و گاو یکی از آن هاست. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گاوها به هیچ عنوان به رنگ های مختلف توجهی نشان نمی دهند در حالی که آن ها بیشتر به حرکت دست و پرچم های ماتادورها از خود خشم نشان می دهند پس اگر پارچه ای سفید هم در مقابل آن بگیریم باز هم از خود خشم را نشان می دهند.
حتما مرتاض های هندی را دیده اید که با استفاده از فلوت مارها را در سلطه خود می گیرند. آنها آهنگ خاصی را می نوازند سپس مار از سبد خارج شده و حرکت خطرناکی را انجام نمی دهد اما این اتفاق ها همه درحالی رخ می دهد که اصلا مارها توانایی شنیدن صدای فلوت را ندارند. تحقیقات نشان میدهد مار تنها به حرکات بدن و رفتارهایی که مرتاض از خودش بروز می دهد عکس العمل نشان داده و تنها لرزش های صدای اطرافش را درک می کند.
لبخند همیشه برلباش است و دندان های کوچکشان به نظر حتی یک کالباس ها هم نمی تواند پاره کند، دوست داشتنی و باهوش هستند اما هیچکس شاید پشت پرده دلفین های زیبا را واقعا نداند. دلفین ها در پشت این لبخند گول زننده شان بسیار وحشی هستند به طوری که گاهی حتی به هم نوعان خودشان نیز رحم نمی کنند. دندان های این حیوان شاید کوچک باشد اما مثلثی و بسیار تیز هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا ديمه كار IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    1 0
    با سلام اززحمات شما درجمع آوري وارسال بسته هاي ويژه خبري سپاسگزارم. موفق و پيروز باشيد.