تیم فوتبال پرسپولیس با برد ۲ بر صفر برابر فولاد ضمن کسب اولین پیروزی خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران صعودی ۶ پله‌ای در جدول داشت.

بازی مار و پله پرسپولیس با یحیی؛ فولاد باخت، سرخ‌ها ۶ پله بالا رفتند / VAR ورژن ایرانی!

یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز جمعه در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس با توجه به آماه نشدن استادیوم آزادی تهران، در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان فولاد خوزستان بود.

این دیدار در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس بدون امتیاز در هفته سوم به مصاف تیمی رفت که سکان هدایتش بر عهده یحیی‌ گل‌محمدی سرمربی اسبق سرخ‌پوشان بود. در ابتدای این بازی به دلیل استقرار نزدیک هواداران پرسپولیس و فولاد ناظر بازی اجازه شروع بازی را نداد تا این شرایط مدیریت شود، این بازی نخستین دیدار میلاد محمدی برای سرخ‌پوشان تهرانی بود.

به دلیل وقفه‌ای که در شروع این بازی ایجاد شد بازیکنان در داخل زمین خود را گرم کردند تا بازی در نهایت پس ۱۲ دقیقه تاخیر آغاز شود، همچنین در شروع این مسابقه خروجی VAR هم با مشکل مواجه بود اما پیام حیدری بازی را شروع کرد تا بازی بیش از این با وقفه همراه نباشد هر چند در ادامه این مشکل مرتفع شد اما تصاویری که برای داور بازی به نمایش درآمد بیشتر شبیه یک درام و طنز تلخ بود تا آنچه از VAR در جهان دیده بودیم با آنچه در کشورمان انجام می‌شود تفاوتی از زمین تا آسمان داشته باشد.

در نیمه نخست علی‌رغم تلاش دو تیم و موقعیت‌های بسیاری که ایجاد شد بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم شانس خود را در نیمه دوم امتحان کنند. این بازی از جهاتی دیگر هم قابل اهمیت بود، حضور سرمربی سابق پرسپولیس روی نیمکت فولاد از یک سو و اولین بازی میلاد محمدی برای سرخ‌پوشان تهرانی از جمله نکات قابل توجه بود.

در نیمه دوم و در دقیقه ۶۵ بالاخره پرسپولیس مزد زحمات خود را گرفت و حرکت انفرادی اوستون اورونوف و ورود او به محوطه جریمه فولاد کافی بود تا این بازیکن با پای چپ خود توپ را به گوشه دروازه حریف بفرستد تا سرخ‌پوشان یک بر صفر پیش بیافتند.

در شرایطی که دو تیم برای رسیدن به دروازه حریف تلاش می‌کردند اشتباه عجیب خط دفاعی پرسپولیس دروازه این تیم را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما سرخ‌چوشان خوش‌شانس بودند که سرعت توپ زیاد بود و امین قاسمی‌نژاد نتوانست دروازه را باز کند.

در دقیقه ۸۱، پرسپولیس برای حفظ برتری خود ۲ تعویض انجام داد، عیسی آل کثیر و سعید صادقی به زمین آمدند تا به جای اوستون اورونوف و علی علیپور در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرند. لحظاتی بعد از این تعویض حرکت هجومی پرسپولیس به گل تبدیل شد و وحید امیری پاس عیسی‌آل‌کثیر را به تور فولاد چسباند تا بازی ۲ بر صفر شود.

بعد از این گل پرسپولس با آرامش بیشتری بازی را ادامه داد، از سوی داور چهارم، ۳ دقیقه وقت اضافه اعلام شد که در این بخش از زمان بازی گلی رد و بدل نشد تا بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان برسد. این اولین برد سرخ‌پوشان تهرانی در فصل آتی لیگ برتر فوتبال ایران بود.

پرسپولیس با این برد ۵ امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. فولاد نیز با ۴ امتیاز در رده نهم جای گرفت.

کادر داوری:

داور: پیام حیدری - کمک‌ها: فرهاد فرهاد پور، دانیال باشنده - محمدرضا تارخ ناظر: اسماعیل سفیری - داور VAR: امیر عرب براقی کمک: احمد محمدی

ترکیب پرسپولیس:
الکسی گندوز، گئورگی‌ گولسیانی، حسین کنعانی، میلاد محمدی، ایوب العملود، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، فرشاد احمدزاده، اوستون اورونوف، وحید امیری، علی علیپور
سرمربی: کارلوس گاریدو

ترکیب فولاد خوزستان:
اکتیر یوسوپوف، مجتبی نجاریان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، علی نعمتی، محمدجواد محمدی، احسان پهلوان، محمدرضا سلیمانی، محمد عباسی، پوریا سرآبادانی و وحید حیدریه
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.