قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: بسیاری از حج ها پذیرفته نمی‏شوند. هر کس فرزندم علی را زیارت کند و یک شب نزد ایشان بماند، به کسی می‏ماند که خدا را در عرش زیارت کرده است.

تنها زیارتی که به دیدار خدا در عرش می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین، بیست و سوم ذی القعده در تقویم شیعه به روز زیارت خاصه امام رضا (ع) شهرت دارد و در این روز مردم از دور و نزدیک با زیارت امام رئوف (ع) ارادت و عشق خود را به سلطان ایران زمین ابراز می کنند. از این رو در نوشتار سعی کرده ایم گوشه ای از فضایل زیارت آن حضرت (ع) را بیان کنیم.
امام باقر(ع)، از جدّشان، از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده است که پیامبر (ص) فرمودند: "پاره اى از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد، هر گرفتارى که او را زیارت کند، خدا ناراحتى او را برطرف سازد، و هر گنهکارى که به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد".
همچنین، ابوهاشم جعفرى گوید: از امام جواد (ع) شنیدم که فرمودند: "میان دو کوه طوس، پاره اى است که آن را از بهشت ستانده اند، هر که بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند".
حسین بن زید گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى فرمودند: "مردى از نسل فرزندم موسى، قیام خواهد کرد که همنام امیرالمؤمنین(ع) است و در سرزمین طوس که در خراسان است، دفن خواهد شد... او در همان جا با زهر کشته مى شود و غریبانه به خاکش مى سپارند. هر که او را با معرفت زیارت کند، خداوند او را همسان کسانى که پیش از پیروزى ، بخشش و پیکار کرده باشند، پاداش خواهد داد".
شیخ طوسی از حضرت رضا (ع) نقل کرده است که آن حضرت (ع) فرمودند: "در خراسان بقعه‏ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می‏شود تا روز قیامت که در صور دمیده می‏شود و قیامت فرا می‏رسد".
پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است؟ فرمودند: "این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین، باغی از باغ های بهشت است. هر که مرا در این بقعه زیارت کند مانند کسی است که رسول خدا (ص) را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود.»
در روایتی دیگر بزنطی می‏گوید: نامه حضرت رضا (علیه‌السلام) را خواندم، در آن نامه چنین آمده بود:
"به شیعیان من بگو زیارت من به اندازه هزار حج پاداش دارد".

بزنطی می‏گوید از امام جواد (علیه‌السلام) از روی تعجب پرسیدم: به اندازه هزار حج؟ آن حضرت فرمود: "آری: به خدا سوگند کسی که او را زیارت کند در حالی که حق او را می‏شناسد، به اندازه هزار، هزار حج (یک میلیون حج) پاداش دارد".
بر طبق روایتی دیگر امام موسی بن جعفر(علیه‌السلام) فرمودند: "کسی که قبر فرزندم علی (ع) را زیارت کند، پاداش او هفتاد حج نیکو و مقبول خواهد بود".
مازنی می‏گوید: از سر تعجب پرسیدم: هفتاد حج؟ فرمودند: "هفتاد هزار حج".
عرض کردم: زیارت او به اندازه هفتاد هزار حج پاداش دارد؟ فرمودند: "آری! بسیاری از حج ها پذیرفته نمی‏شوند. هر کس فرزندم علی را زیارت کند و یک شب نزد ایشان بماند، به کسی می‏ماند که خدا را در عرش زیارت کرده است".
امام صادق علیه السلام فرمودند: "احدى از اولین و آخرین نیست مگر اینکه روز قیامت، محتاج شفاعت حضرت رسول اکرم صلى الله علیه و آله است".
پس همه محتاج شفاعت هستند؛ اما طبق آیه ولا یشفعون الالمن ارتضى؛
حضرت رضا علیه السلام فرمودند: "لا یشفعون الالمن ارتضى دینه"؛ شفاعت نمى کنند مگر کسانى را که خدا دین و آیین آنها را بپسندد. زیارت حضرت رضا (ع) السلام موجب مى شود که آن حضرت از زائرانش شفاعت کند. ایشان فرموده اند: "بدانید که هر کس مرا در غربتم زیارت کند، من و آباء گرامى ام روز قیامت شفیع او خواهیم بود هر کس که ما را از او شفاعت کنیم نجات مى یابد اگر چه آلوده به گناه جن و انس ‍ باشد".
بنابر روایاتی که مرور شد زیارت ثامن الحجج (ع) در خراسان نه تنها حاجات ما را برآورده می کند بلکه دارای برکات و ثمرات بسیار است. امید است که توفیق زیارت آن حضرت (ع) روزی محبان باشد.
انتهای خبر/
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    22 2
    با سلام واحترام درود وسلام بي پايان بر علي بن موسي رضا(ع)
  • رضا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    27 6
    پروردگارا ما را توفيقي عطا فرما كه هر چه زودتر آن حضرت را زيارت نماييم
  • محسن IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    13 0
    السلام عليك ياعلي بن موسي الرضا يا امام رئوف مارابطلب
  • م IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    15 0
    السلام عليک يا علي ابن موسي الرضا (ع) ، ياري کن تا زائر واقعي تو باشيم آقا جان . ايران و ايراني همه جان نثاران تو اند ماييم که در غربت خود تنهاييم شما ميزبان و صاحب خانه ايد .
  • عبدالرسول IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    18 1
    خدايا توفيق زيارت ان حضرت را نسيبمان بگردان امين يارب العالمين
  • مريم IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    السلام عليک يا علي بن موسي الرضا.التماس دعا
  • ايراني اصل IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    السلام عليک يا علي بن موسي الرضا (ع)
  • ح. کلباسي IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    2 0
    امام رضا (ع) ما و همه محبانت آرزوي آستان بوسي حرم مطهرت را داريم.
  • ratista IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    1 0
    اوناييکه منفي دادين خوب گوشاتونو وا کنين: به لطف خدا ما فدايي هاي اربابمون امام رضا خيلي خيلي بيشتر از شما بدبخت هايي هستيم که به اهل بيت اعتقاد ندارين.البته بهتره بگم لياقت ندارين. ما اربابمون آقا امام رضاس و افتخارم ميکنيم به غلامي براي اهل بيت تا کور شود هرآنکه نتواند ديد.
  • رضا IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    خداوند بخشنده مهربان مارا نيز از زائرين آن حضرت قرار دهد به آبروي حضرت زهراء سلام اله عليها