آیت اله سیدمجتبی طاهری در این بخشی از این پیام آورده است: اندیشه پیروزی نهایی حق و صلح و عدالت بر نیروی باطل و ظلم، گسترش جهانی ایمان اسلامی و استقرار کامل و همه جانبه ارزش های انسانی و بالاخره تشکیل مدینه فاضله و جامعه ایده آل به وسیله شخصیتی مقدس و عالقیدر که در روایات فراوان اسلامی از او به «مهدی موعود» (عج) تعبیر شده است، اندیشه ای است که کم و بیش همه فرق اسلامی – با اختلافاتی اندک – بدان مؤمن و معتقدند.
در بخشی دیگر از این پیام آمده است: زیرا این اندیشه به حسب اصل و ریشه، یک اندیشه قرآنی است. این قرآن شریف است که با صراحت و قاطعیت تمام و عده ای پیروزی نهایی ایمان اسلامی و غلبه صالحان و متقیان و نیز کوتاه شدن دست ستمکاران و جباران را برای همیشه اعلام می فرماید.
«هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون» سوره توبه/ 33- سوره صف /9
« و لقد کتبنا فی الزبور من بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» سوره انبیاء /105
« و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» قصص / 5
بر این اساس کاروان بشریت در مسیری که پیش روی خود دارد با وعده تخلف ناپذیر خداوند در انتظار چنین روزی و تحقق چنین اهدافی به راه خود ادامه میدهد و این همان چیزی است که در فرهنگ اصیل اسلام و خصوصا شیعه از آن به انتظار فرج تعبیر شده است. البته انتظار بر دو نوع است:
1- انتظاری که سازنده، نگهدارنده، تعهدآور، نیروبخش و تحرک آفرین است به گونه ای که می تواند نوعی عبارت و حق پرستی به شمار میاید.
2- انتظاری که ویرانگر است، گناه است، اسارت بخش و فلج کننده فرد و اجتماع است.
البته انتظاری که ما قائل هستیم از نوع اول است و این برگرفته از تعالیم عالیه قرآن و فرامین معصومین علیهم السلام است. حدیث معروفی در رابطه با وجود مقدس حضرت مهدی (عج) وارد شده است که شاهد مدعای ماست «یملأ الله به الارض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلما و جورا/// خداوند به وسیله او زمین را پر از عدل و داد میکند، بعد از آنکه ظلم و جور پر شده باشد».
چون در این حدیث سخن از گروه ظالم است، که مستلزم وجود گروه مظلومانی است که استحقاق حمایت دارند، پس حدیث می رساند که قیام آن حضرت برای حمایت از گروهی است که اهل ایمان و حق اند. شاهد دیگر ما روایتی است که شیخ صدوق (ره) از امام صادق «علیه السلام» نقل می کند و مضمون حدیث این است که: این امر (قیام حضرت مهدی «عج») تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه هر یک از شقی و سعید به نهایت کار خود برسند. یعنی سخن در این نیست که سعیدی در کار نباشد و فقط اشقیاء به منتهی درجه شقاوت باید برسند تا حضرت قیام کنند. بلکه سخن در این است که گروه سعداء و گروه اشقیاء هر کدام به نهایت کار خود برسند. علاوه بر این موارد در روایات اسلامی سخن از گروهی زبده است که به محض ظهور امام عصر (عج) به آن حضرت می پیوندند و این روشن است که چنین گروهی یک مرتبه و بدون سابقه خلق نمیشوند. بلکه در حالی که ظلم و فساد رواج دارد، زمینه های عالی وجود دارد که چنین گروهی زبده را پرورش میدهد که در این دنیای پر از ظلم و فساد و فحشا، حقیقت نه تنها به صفر نرسیده بلکه اگر فرضاً اهل حق از نظر کمیت در اقلیت باشند، ولی از نظر کیفیت و از دیدگاه اسلام ارزنده ترین مردم اند و در راه مبارزه با تباهی ها و مقاومت برای استقرار حکومت عدل جهانی در ردیف یاران سیدالشهداء «ع» هستند.
نتیجه اینکه: چون بر طبق وعده خداوند بزرگ و بیانات پیامبر گرامی اسلامی (ص) و سایر معصومین، قیام و انقلاب حضرت مهدی (عج) امری حتمی و مسلم است، ما بعنوان شیعیان آن بزرگواران وظایف سنگینی بعهده داریم و در این رابطه باید روز به روز تلاش بیشتری داشته باشیم. بر شناخت خود نسبت به وظایف دینی بیفزاییم و در راه انجام آنها از هیچ کوششی فروگذار نکنیم تا زمینه ساز ظهور پر برکت حضرتش باشیم.
به امید روزی که پرچم عدالت اسلامی به دست با کفایت آن حضرت بر بام جهان به اهتزاز درآید و سایه شوم ظالمان و ستمگران از جهان بشریت رخت بربندد. انشاالله
اینجانب این عید بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید و همه دوستداران و ارادتمندان آن حضرت، مخصوصاً مردم شریف استان ایلام تبریک گفته، از خداوند متعال فرج عاجل آن حضرت را برای نجات مستضعفین عالم طلب می نمایم.
والسلام- سید مجتبی طاهری
نظر شما