انتخابات

قدس آنلاین: نايب رييس فراكسيون فرهنگيان مجلس شورای اسلامی مطالبات فرهنگيان را يكي از مهم‌ترين دلايل استيضاح وزير عنوان كرد و گفت: نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه خود با فشار و انتقاد فرهنگيان از وزارتخانه مواجه بوده‌اند.

تحقق خواسته های فرهنگيان مهمترین  علت استیضاح وزير آموزش و پرورش است

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: استيضاح وزير آموزش و پرورش مدت‌هاست كه مطرح شده و اينكه برخي نيت تمامي استيضاح كنندگان را سياسي مي‌دانند،واقعا اينگونه نيست.

وی با اشاره به اینکه فرادي كه در بحث اين استيضاح حضور دارند از طيف‌هاي مختلف سياسي هستند، تاکید کرد:  قطعا با تغيير وزير، مشكلات برطرف نمي‌شود اما وزير بايد با جديت در هيأت دولت پيگير مشكلات وزارتخانه متبوعش بوده و در زمان تصويب بودجه سالانه در كميسيون‌ها حضور داشته باشد که البته در اين زمينه قدري كوتاهي صورت گرفته است.

نايب رييس فراكسيون فرهنگيان مجلس شورای اسلامی استيضاح را حق قانوني نمايندگان مجلس دانست و گفت: نمايندگان مي‌توانند وزير را به دليل موضوعاتي از قبيل كم كاري، عدم تحقق وعده‌هاي خود، عدم اجراي برنامه توسعه پنجم و غيره استيضاح كنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما احتمال اينكه وزير آموزش و  پرورش بتواند در جلسه استيضاح، مجددا از نمايندگان رأي اعتماد بگيرد تا چه ميزان است؟، اظهارداشت: حقيقتا نمي‌توان در اين باره درصدي را عنوان كرد، زيرا اظهارات سخنرانان  و دفاعيات شخص وزير در روز استيضاح بسيار مهم است.
موسوی لارگانی ادامه داد: در حال حاضر و براساس فضاي حاكم بر مجلس، احتمال آنكه آقاي فاني موفق به كسب مجدد رأي اعتماد نماينگان شود، ضعيف است اما نمي‌توانيم اين فضا را به روز استيضاح تعميم دهيم،‌ زيرا با دفاعيات وزير و سخنراني نمايندگان امكان تغيير اين فضا وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم مشهدی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    2 0
    در مسیر استیضاح موفق باشید و به امید خدا نتیجه استیضاح با رفتن وزیر محترم برا معلمان خوشحال کننده باشد