انتخابات

هیات ایرانی به سرپرستی محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری حاضر در همایش بین المللی حقوقی در شهر سن پترزبورگ، هنگام حضور یک مقام قضایی رژیم صهیونیستی برای سخنرانی، سالن محل بر گزاری اجلاس را ترک کرد.

هیات ایرانی سخنرانی مقام صهیونیستی در نشست سن پترزبورگ را ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این اقدام هیات ایرانی به نشانه محکومیت قانون شکنی های رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی و همچنین سیاست های منطقه ای این رژیم صورت گرفت. 
بر اساس برنامه اعلام شده بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی در مسکو، هیات ایران که علیرضا جمشیدی رییس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در آن حضور دارد، دیدگاه و راهکارهای ایران را در این همایش سه روزه برای تقویت حاکمیت حقوق و قانون و لزوم برخورد با تخلفات مرتبط مطرح خواهد کرد. 
هیات ایرانی همچنین در حاشیه این نشست در کنفرانس بین المللی یک روزه علمی کاربردی حاکمیت قانون در کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای نیز شرکت خواهد داشت. 
محور این اجلاس که کشورهای مختلف از جمله چین، بلاروس،هند، ارمنستان، قرقیزستان و همچنین مراکز حقوقی دانشگاهی سن پترزبورگ حضور خواهند داشت، زمینه های کاربرد حقوق در سطوح مختلف اجتماعی و قضایی و همچنین نظارت های حقوی بر عرصه های گوناگون است. 
همچنین روز سه شنبه معاون وزیر دادگستری ایران و آرتور پارفننیشیکو رییس سرویس فدرال ضابطین قضایی روسیه راه های همکاری دو کشور در این حوزه و تبادل تجربیات را بررسی کردند. 
در این دیدار توسعه همکاری های ایران و روسیه در این عرصه با توجه به سطح عالی مناسبات دو کشور و همچنین زمینه های ارتقای روابط مورد تاکید طرفین قرار گرفت. 
سرویس فدرال ضابطین قضایی یک سازمان مستقل ملی است و رییس آن نیز با ابلاغ مستقیم رییس جمهوری روسیه منصوب می شود که وظیفه اجرای احکام قضایی و اداری در این کشور را بر عهده دارد. 
همچنین در جریان مذاکره هیات قضایی حقوقی ایران در سن پترزبورگ، دو کشور برای ایجاد مرکز حکمیت و مشاوره در امور تجاری توافق کردند تا براساس آن دامنه همکاری ها در این حوزه با توجه به دوره پسابرجام افزایش یابد. 
این تصمیم در نشست مشترک که به سرپرستی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و ماکسیم تراوینکو معاون وزیر دادگستری در روابط بین الملل و معاضدت قضایی روسیه گرفته شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.