۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 397600

فوق ستاره بسکتبال NBA با دردسر تازه تعیین سقف قرارداد مواجه شده است.

سقف قرارداد دردسر تازه برای فوق ستاره NBA

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که تیم ها به دنبال فراهم کردن بهترین پیشنهادات خود برای جذب بازیکنان آزاد مورد نظرشان می باشند، یک بازیکن که قاعدتا هر چیزی که بخواهد را برایش تامین می کنند، لبران جیمز است.

به گزارش فاکس اسپورت، فوق ستاره کلیولند کاوالیرز تقریبا به تنهایی به حسرت ۵۲ ساله قهرمانی ورزشی در کلیولند پایان داد و به کاوالیرز کمک کرد تا به اولین تیم تاریخ که عقب افتادگی ۳ بر ۱ در سری فینال را جبران کرده است تبدیل شود. جیمز شهر کلیولند و مشخصا تیم کاوالیرز را بر روی انگشت کوچک خود می گرداند!

بنابراین امضای قرارداد حداکثری همه آن چیزیست که کینگ جیمز از آن مطمئن است. درست است؟ البته شاید در این مورد لزوما این طور نباشد.  او اگر در تابستان امسال قراردادی یک ساله با کاوالیرز امضا کند و در فکر امضای قراردادی ۵ ساله و حداکثری در تابستان سال آینده که سقف پرداخت دستمزدها از ۹۴ به ۱۰۷ میلیون دلار می رسد باشد، به یکباره از خواب غلفت بیدار خواهد شد!

سه مقام برجسته لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA) امروز به خبرگزاری USA Today اطلاع داده اند که طبق توافق های جمعی و مصوب این لیگ، کاوالیرز این اجازه را نخواهد داشت تا در تابستان سال ۲۰۱۷ قراردادی ۵ ساله به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با جیمز امضا کند.

به گزارش طرفداری و بر اساس گفته منابع موثق، قانونی در توافقات جمعی و موصب لیگ به نام «بالای ۳۶ سال» وجود دارد که به واسطه آن تیم ها این اجازه را ندارند تا قراردادهای ۴ ساله یا ۵ ساله با بازیکنانی که در طول قرارداد وارد سن ۳۶ سالگی می شوند امضا کنند. چرا که به نظر نمی رسد آنها سال های باقی مانده را نیز بازی کنند و از حقوق و دستمزد خود نیز نخواهند گذشت. بازیکنی که در سن ۳۶ سالگی وارد سال آخر قرارداد حداکثری خود می شود، می تواند دستمزد خود را به تناسب سال های گذشته قراردادش دریافت نماید و این امر در مقابل سقف دستمزدها در NBA است.

اگر جیمز در فصل آینده قراردادی ۵ ساله با کاوالیرز امضا کند، در سال آخر آن ۳۶ ساله خواهد شد.

البته همچنان یک راه گریز از این موضوع وجود دارد. لیگ NBA احتمالا در تاریخ ۱۵ دسامبر به دنبال ایجاد تغییرات ساختاری در توافق های جمعی و مصوب خود خواهد بود که شاید قانون بالای ۳۶ سال را نیز در بر بگیرد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، جیمز مشکلی برای امضای قراردادی حداکثری در تابستان سال آینده نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.