قدس آنلاین / صبا کریمی: مراسم اهدای ۷۰ مدال المپیادهای جهانی دانشجویان دانشگاه شریف به مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، سردار سرتیپ محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب محمدنژاد مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف و برخی از اساتید این دانشگاه و نخبگان روز گذشته در موزه ملک برگزار شد.

جوانان انقلابی قدرت اصلی کشور

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخشی از این مراسم تأکید کرد: این نشست و اهدای مدال‌های دانشجویان به محضر مقام معظم رهبری ظرفیت‌های بسیاری دارد که در این نشست نمی‌گنجد و رسانه‌ها باید پیام‌های این برنامه را که به‌واسطه دانشجویان و نخبگان شکل گرفته است، به خوبی منعکس کنند.
وی در ادامه افزود: اولین پیام این حرکت بزرگ این است که ما جوانان مستعد و توانمندی داریم که در عرصه‌های بین المللی و کسب دانش می‌توانند مدال‌آفرینان و نخبگان پرافتخاری باشند که به ما نوید آینده‌ای روشن را برای کشور دهند و به کسب علم بپردازند و قله‌های دانش را فتح کنند.
وی اضافه کرد: نکته دوم این است که جوانان فرهیخته و برومندی که توانستند چنین ارزش آفرینی کنند، از بصیرتی برخوردارند که زمان را می‌شناسند و می‌دانند چگونه توانایی‌هایشان را در اختیار نظام قرار دهند و از این بصیرت در جهت رشد و اعتلای نظام استفاده کنند. پیام این حرکت این است که امروز می‌دانیم باید این توانمندی‌ها و دانش در خدمت نظام قرار گیرد.

ساختن کشور به دست جوانان ولایت‌مدار
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند امروز انقلابی اندیشیدن و عمل کردن نیاز همه بخش‌هاست. فرهیختگان و مدال‌آوران ما توانایی‌های خود را با انقلاب و ارزش‌ها پیوند داده‌اند که یکی از نمادهایش اهدای همین مدال‌هاست.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:نکته سوم این است که اگر سخن از ساختن کشور است، باید از رشد و تعالی پیشرفت بهره‌مند باشد و رسیدن به این نقطه نه فقط در منطقه، بلکه در کل جهان سرآمد و الگو باشیم و این، نیازمند جوانان مصممی‌است که توانایی‌های علمی، بصیرت، ارزشمندی و ولایت‌مداری بسیاری دارند و خودشان را نشان داده و اثبات کرده‌اند. ساختن کشور به دست توانمند این جوانان در حوزه‌های مهمی‌ همچون اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که دستمان جلوی بیگانگان دراز نباشد.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما معتقدیم می‌شود با کمک این جوانان به جایگاه بالایی رسید، اضافه کرد: امکان اینکه کشور بدون نگاه به دست بیگانگان و با دست توانای جوانان خودمان به قله‌های بلند برسد، برای ما فراهم است و می‌توان بسیاری از همین مشکلات را به همین دستان توانا سپرد.

مسؤولان جوانان را باور کنند
وی نکته و پیام چهارم این نشست را در این مسأله دانست که مسؤولان در همه حوزه‌ها همچون علم و فنآوری، بررسی مسایل نخبگان، نظام پولی و بانکی، صنعت و معدن و بنیادها و بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی  جوانان را باور کنند.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد:امام خمینی(ره) جوانان را باور داشتند و معتقد بودند پیروزی‌های انقلاب را با باور نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی که از معجزات انقلاب اسلامی‌ هستند، به دست آورده‌ایم. به گفته وی امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌جوانان انقلابی را باور دارند و مسؤولان هم باید تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به جوانان بسپارند و آنها را باور داشته باشند.

پیام دانشجویان برای دشمن
وی در ادامه افزود: نکته پنجم این نشست به دشمنان نظام برمی‌گردد. امروز هر جوان انقلابی فرهیخته در مراکز علمی‌ مثل احمدی‌روشن‌ها قدرت اصلی ما را در کشور رقم می‌زند. بسیاری کشورها قدرت هسته‌ای و ذخایر بانکی و پولی دارند اما امروز مهمترین مؤلفه ما، مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار ماست و دین هم در این میان مؤلفه اساسی ماست.
وی گفت: دشمنان ما این پیام را به عنوان معجزه انقلاب اسلامی ‌بدانند که امروز 70 نفر از نخبگان مدال خود را که نمادی از توانمندی‌های علمی‌‌شان است به جان جانان این کشور امام خامنه‌ای تقدیم کردند که این پیامی ‌برای همه دشمنان است که ما چنین جوانان ارزشی و ولایت‌مداری داریم. البته در این میان باید از مسؤولان، اساتید و مربیان دانشگاه هم تقدیر و تشکر کنم. مراکز علمی ‌به ویژه دانشگاه صنعتی شریف امروز بیش از پیش به این فکر کند که مسؤولیت سنگینی برعهده دارد.

درخشش انقلاب در همه صحنه ها
سردار سرتیپ محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم عنوان کرد: به نخبگانی که در این المپیاد پیروز شدند و مدال آورند تبریک می‌گویم و افتخار بزرگ‌تر برای آنها این است که مدال‌هایشان را به امام خامنه‌ای تقدیم می کنند و این هم جای تبریک دارد. با توجه به این که می‌دانیم جوانان ما در عرصه علم، پژوهش و فرهنگ آینده‌ای خوب برای کشور، رقم زده‌اند امیدوارم آیندگان هم مانند شما افتخارآفرین باشند و باعث شوند انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها بدرخشد.
در ادامه جمعی از نخبگان از دغدغه‌های خود پیرامون مسایل مرتبط با باشگاه دانش‌پژوهان و مشکلات و کمبودهای آن سخن گفتند و به مهمترین سرمایه‌های یک کشور که نیروی انسانی است اشاره کر
شناسایی نیروهای جوان و نخبه و حمایت معنوی و مادی از آنها، جدی گرفتن نخبگان جوان در عرصه‌های مهم اجرایی کشور و سپردن مسؤولیت‌های مهم و اعتماد به آنها، انتقال مسؤولیت‌های اجرایی کشور از مسؤولان مسن به جوانان، اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و ارایه راهکار درخصوص مسایل مهمی همچون اقتصاد مقاومتی، انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان نسبت به نخبگان، انتقاد از وضعیت دانشگاه‌ها و عدم توجه به بحث آموزش جوانان از دیگر مطالبات و انتقادات این دانشجویان بود که در مراسم عنوان شد.
در پایان این مراسم هدایایی از سوی تولیت آستان قدس رضوی به مدال‌آوران المپیادی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.