موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

قدس آنلاین- بجنورد- نادیا یزدانی: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

رسانه ها نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین فرخنده در نشست خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب وکتابخوانی، با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب عنوان کرد: رسانه ها می توانند باتبلیغ کتابخوانی وبیان ضرورت و اهمیت آن نقش بی بدیلی درتغییراین وضع ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رشد رسانه های دیجیتال دربعضی مواردشکل مطالعه را تغییرداده است،افزود:بررسی وضعیت مطالعه دربسیاری ازکشورهای پیشرفته نشان می دهد که علی رغم این موضوع کتاب جایگاه خودرا همچنان حفظ کرده است.

فرخنده خاطرنشان کرد: به منظور افرایش رشد کتاب و کتابخوانی در جامعه ، خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه و عادت مطالعه در بین فرزندان دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها امروز نقش موثری در جهت دهی افکار عمومی دارند، افزود: ضرورت و اهمیت کتاب و کتابخوانی باید برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری" ایران می خواند" است، خاطرنشان کرد: ٣٠٠ عنوان برنامه به مناسبت این هفته در استان اجرا می‌شود.

فرخنده اظهار داشت: رونمایی از کتاب، تقدیر از فعالان  عرصه کتاب و کتابخوانی، افتتاح و راه اندازی ٤ کتابخانه کانون های مساجد، عضویت در کتابخانه ها، توزیع کتاب در مناطق روستایی، اهدای کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها از برنامه های اجرایی هفته کتاب به شمار می رود.

فرخنده با بیان اینکه امروز به فواید کتابخوانی وبه طپر کلی به فواید علم توجه می کنیم تاخود آن وبیشتر به آن به مثابه یک ضرورت شغلی توجه می شود، خاطرنشان کرد: انگیزه‌های درونی مطالعه کتاب کمتر رشد یافته است و حس پرسشگری و کنجکاوی وتشنگی کتابخوانی  ایجاد نشده است وتا زمانی که این وضع ایجادنشود کتابخوانی دوام قوام نمی یابد.

وی تاکید کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی می بایست آحاد جامعه تلاش کنند  و باید  به این امر به عنوان یک ضرورت  اساسی توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ ریسک های خاص خودش را دارد وبازگشت سرمایه در آن به سختی انجام می گیرد،افزود:می بایست حمایت های لازم از سرمایه گذار فرهنگی به عمل آید.

حسین فرخنده اظهارداشت: همزمان ومتناسب با توسعه شهری و اماکن تجاری باید به ایجاد فضاهای فرهنگی نیز اندیشید.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.