امام‌جمعه مشهد گفت: راحت‌طلبی و رفاه‌زدگی از مشکلات امروز دنیا است و برخی در این اندیشه‌اند که اگر دست دوستی به‌سوی استکبار و آمریکا دراز کنند به رفاه خواهند رسید.

راحت‌طلبی و رفاه‌زدگی مشکلات امروز دنیا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در اجتماع عظیم عزاداران نبوی که با حضور خیل بسیار عزاداران، عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت در صحن جامع رضوی آستان سیاه‌پوش امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام در طول ۲۳ سال باعث گسترش دین اسلام در تمام شبه‌جزیره عربستان و تأثیر آن بر کل جهان به‌ویژه امپراتوری‌های بزرگ عالم شد.

وی افزود: برخلاف نوح پیامبر که سال‌ها به دعوت قوم خودپرداخت و درنهایت از آنان مأیوس شد، پیامبر اکرم تنها ۲۳ سال به دعوت مردم عربستان به یکتاپرستی پرداخت اما فرمود که هیچ پیامبری به‌اندازه من در دعوت امت خود به یگانه‌پرستی اذیت نشد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: شکنجه‌های بسیاری به ائمه اطهار در دوران تحولات سیاسی وارد شد و طول بیش ۲ قرن این امامان بعضاً سال‌های زیادی از عمر خود را در زندان گذراندند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مظلومیت و ظلم وارده به امام حسن (ع)، ابراز کرد: سکوت در برابر لعن امام علی(ع) در نمازها، خیانت یاران و شهادت توسط همسر، عمق مظلومیت امام حسن(ع) را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه اطاعت از فرمان ولی امر واجب و امری غیرقابل‌انکار است، اما امام حسن (ع) در شرایطی بودند که فرمان‌هایشان اجرا نمی‌شد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: به خلافت رسیدن این امام بزرگ به درخواست مردم کوفه و عراق بود اما عمر این خلافت به دلیل ظلم بسیاری که به ایشان شد بیشتر از شش ماه نبود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و خاندان عصمت و طهارت بهترین و والاترین مخلوقات خداوند بوده که مردم آن زمان به دلیل جهل، وضعیت بد فرهنگی و بی‌بصیرتی به ائمه اطهار ظلم بسیاری روا داشتند و تمام آن‌ها را به شهادت رساندند.

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر از سپاهیان امام حسن مجتبی (ع) با علم بر اینکه امام حسن مجتبی(ع) نوه رسول اکرم (ص) و بهترین مردم درروی زمین است، به دلیل راحت‌طلبی و لذت دنیوی شبانه به سپاه دشمن پیوسته و این امام بزرگ را مجبور به بیعت با یزید کردند.

وی ابراز کرد: خداوند در زیارت عاشورا امت را مورد لعن قرار می‌دهند درصورتی‌که یزید، عمر سعد و ابن زیاد، امت در جامعه اسلامی نبودند، چراکه بی‌بصیرتی و رفاه‌زدگی مردم آن دوران باعث به وجود آمدن حاکم و حکومتی فاسد در جامعه شد و جریان عاشورا را به وجود آورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: راحت‌طلبی و رفاه‌زدگی از مشکل امروز دنیا است و برخی در این اندیشه‌اند که اگر دست دوستی به‌سوی استکبار و آمریکا دراز کنند به رفاه خواهند رسید.

وی بابیان اینکه، باگذشت هزار و ۴۰۰ سال هنوز اسلام، پیامبر اکرم و اهل‌بیت (ع) دشمنان بسیاری دارند، افزود: با بصیرت، علم و دانش، مردم باید در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند و پشت و پیرو مقام ولایت رهبری باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.