معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از طریق سهام بیمه ملت پیش‌بینی شده است که ۱۰۰ هزار بازنشسته بتوانند سهام خریداری کرده و در قالب یک وام سه ساله اقساط آن را بپردازند.

آغاز خرید سهام برای ۱۰۰ هزار بازنشسته/ مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ دی ماه

 به گزارش «قدس آنلاین»،   محمود شهشهانی‌پور در نشست خبری گفت: سهام شرکت‌های بیمه‌ای خدمت‌محور است و با تمام اقشار درگیر است و معمولاً‌ سود نرمالی دارد.

وی ادامه داد:‌در رابطه با بازنشستگان چند نوع بیمه بررسی شد و در نهایت بیمه ملت به دلیل شرایط مناسب در بورس انتخاب شد. سهام ملت با سود ۱۲.۵ درصد از زیرمجموعه بیمه ایران خریداری شد که ۳۴۵ میلیون سهم است.  

شهشهانی‌پور گفت: وام ۳ ساله بدون بهره به بازنشستگان تعلق می‌گیرد که بر اساس جدول ماتریست پیش‌بینی مشارکت ۱۰۰ هزار بازنشسته را داشته‌ایم که در ۳۶ ماه قسط هر ماه آنها ۲۰ هزار تومان می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سهام به اسم بازنشسته می‌شود اما در مدت پرداخت وام این سهام در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دارد و پس از بازپرداخت وام به آنها داده می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد، ‌گفت: به هر بازنشسته حدود ۳ هزار تومان می‌رسد که ارزش هر سهم ۲۰۲ تومان است که این بازنشستگان می‌توانند یا در صندوق بازنشستگی ثبت‌نام کنند یا به دفاتر پیشخوان دولت بروند.

وی گفت: چنانچه بازنشستگان به دفاتر پیشخوان دولت بروند هزینه ثبت‌نام آن که ۲۴۰۰ تومان است به همراه هزینه پست توسط صندوق بازنشستگی پرداخت می‌شود و مبلغ آن از مبلغ قسط اول وام آنها کسر می‌شود.  

شهشهانی‌پور گفت:‌ تا ۱۵ دی ماه مهلت ثبت‌نام برای این سهام پیش‌بینی شده که البته ممکن است با استقبال بیشتر بازنشستگان هم زمان آن تمدید شود و هم در آینده سهم مناسب دیگری تعیین شود، بنابراین حذف ثبت‌نام نخواهیم داشت.

وی گفت:‌ بازنشستگان در هر زمانی که لازم باشد می‌توانند پس از پرداخت اقساط خود سهام خود را بفروشند و در آینده از پس‌انداز آن برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.