انتخابات

دبیر طرح لشکر فرشتگان گفت: امیدواریم در سال آینده از نتایج سرگذشت‌پژوهان در مدارس کشور بتوانیم، یادواره ملی زنان مجاهد را برگزار کنیم.

برگزاری یادواره ملی زنان مجاهد در سال آینده

 به گزارش «قدس آنلاین»،   مریم ملکی دبیر طرح لشکر فرشتگان امروز در آیین اختتامیه دوره سرگذشت‌پژوهی و یادواره شهدای زنان مجاهد با عنوان «لشکر فرشتگان» که در دبیرستان دخترانه شاهد شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، اظهار داشت: طرح لشکر فرشتگان در امتداد طرح همکلاسی‌های آسمانی که سال‌ها دنبال می‌شد، اجرا می‌شود و این طرح در حوزه دختران بوده و از سال ۹۲ برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: پرداختن به موضوع شهید، ایثار و از خودگذشتگی بانوان در عرصه‌های مختلف از جمله وظایفی بود که در این طرح در نظر گرفته شد.

ملکی یادآور شد: انس با سیره تربیتی شهدا، سیره ظلم‌ستیزی و تشکیل جمع‌های مؤمنانه در پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از جمله اهداف اجرای این طرح است.  

دبیر طرح لشکر فرشتگان متذکر شد: طرح لشکر فرشتگان اولین طرح دخترانه در حوزه شهید و شهادت در کشور است که با هدف شناسایی زنان مجاهد و واکاوی مجاهدت‌های همسر و مادران از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شروع شده و مسیر جدی برای توشه‌گیری دختران برای ایفای نقش دختری، همسری و مادری خود در آینده است.

وی تقویت هویت انقلابی، احساس مسئولیت نسبت به ارزش‌های انقلاب، تسهیل و تکمیل شناخت دانش‌آموزان دختر از توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مجاهدت و شناخت استعدادهای بانوان در جهت الگوگیری دانش‌آموزان را از جمله اهداف دیگر اجرای طرح لشکر فرشتگان برشمرد.

ملکی با اشاره به تاریخچه اجرای طرح لشکر فرشتگان، تصریح کرد: این طرح از تابستان سال ۹۲ ابتدا به صورت قرارگاهی و سپس در دو دوره مدرسه‌ای دنبال شد و امسال نیز ۴ دوره سرگذشت‌پژوهی زنان مجاهد را به کمک اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور شروع کرده‌ایم.

دبیر طرح لشکر فرشتگان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده از نتایج سرگذشت‌پژوهان در مدارس مختلف که این موضوع را دنبال کرده‌اند، یادواره ملی برگزار کنیم و برگزاری کنگره ملی زنان مجاهد مسلمان نیز در افق آینده ما قرار دارد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.