«مارتین شولتز» نامزد چپ میانه انتخابات صدر اعظمی آلمان، از مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و سیاست های وی را «ضد آمریکایی» خواند.

مارتین شولتز، سیاست ترامپ را «ضد آمریکایی» خواند

به گزارش "قدس آنلاین"، این سیاستمدار ارشد آلمانی در یکی از شدیدالحن ترین اظهارات از زمان آغاز رسمی ریاست جمهوری ترامپ گفت، اروپا باید خود را برای دفاع از ارزش های لیبرالی آماده کند.
شولتز افزود: آنچه ترامپ انجام می دهد، با روحیه آمریکایی مغایرت دارد و هیچ کشور همچون آمریکا از دمکراسی، روشنگری و آزادی دفاع نکرده است. اگر ترامپ همچون توپی مخرب علیه مجموعه ای از چنین ارزش هایی عمل کند؛ اگر صدر اعظم آلمان شوم به او خواهم گفت که این سیاست آلمان و اروپا نیست.
حزب سوسیال دمکرات آلمان هفته گذشته مارتین شولتز رئیس سابق پارلمان اروپا را به عنوان رقیب آنگلا مرکل در انتخابات فدرال در سپتامبر (شهریور) آینده معرفی کرد. این اقدام حمایت عمومی از حزب چپ میانه را افزایش داده است.
مرکل روز دوشنبه گفت، مبارزه جهانی علیه تروریسم هیچ گونه اقدامی علیه گروه های مظنون را توجیه نمی کند و دستور ترامپ برای محدودیت ورود افراد از هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا؛ ناقض روحیه همکاری بین المللی است.
شولتز همچنین درباره لغو تحریم های روسیه در مورد اوکراین هشدار داد و گفت: تا زمانی که توافق صلح مینسک به طور کامل اجرا نشده است، نمی توان تحریم ها را لغو کرد. ما باید به صراحت به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بگوییم که مسکو باید به قانون بین المللی احترام گذاشته و از آن دفاع کند.
به نوشته رویترز، اظهارات شولتز موضع وی را به ویژه پس از موضع گیری برخی از اعضای سوسیال دمکرات، روشن تر کرده است. سوسیال دمکرات ها از لغو بخشی از تحریم های روسیه تا زمانی که این کشور ابعادی از توافق را اجرا می کند، حمایت کرده اند.
مرکل که خود یکی از طراحان توافق صلح است، بارها تاکید کرده تحریم های روسیه تنها زمانی برداشته می شوند که توافق مینسک به طور کامل اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، آمریکا و غرب از زمان الحاق کریمه و جنگ داخلی در شرق اوکراین به بهانه مداخله نظامی مسکو در این منطقه، مجموعه تحریم هایی را علیه روسیه وضع کردند. روسیه بارها هر گونه مداخله ای را تکذیب کرده و در اقدامی تلافی جویانه تحریم هایی را علیه آمریکا و غرب اعمال کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.