تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دشمن دنبال نفوذ فرهنگی ،‌سیاسی ،‌اقتصادی و امنیتی است گفت:‌ دشمن همه داشته های ما را هدف قرار داده است .

راهبرد نظام اسلامی از یمن تا غرب آفریقا پیام بیداری است / تضعیف مقاومت، هدف نفوذ سیاسی دشمن

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در اختتامیه همایش نظام سلطه و جریان نفوذ با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن پس از اینکه نتوانست انقلاب اسلامی را شکست دهد دنبال این بود که پیام انقلاب اسلامی در درون مرزهای جغرافیای ایران متوقف شود اما پیام انقلاب اسلامی به دنیا منتقل شد.

وی در ادامه افزود:‌ امروز مسئله حق خواهی، عدالت خواهی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و بازیابی هویت اسلامی از یمن تا قلب آفریقا منتشر شده و مردم کشورهای اسلامی با دریافت این پیام ها عرصه را بر دشمن تنگ کرده اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: استکبار پس از فروپاشی شوروی اسلام متعهد و ناب را که پرچمدار آن جمهوری اسلامی ایران بود مانع چپاول گری خود می دانست بنابراین دنبال رواج فرهنگ رفاه زدگی، مصرف زدگی، غرب زدگی، به جای فرهنگ مقاومت، شهادت خواهی و اسلام خواهی بود. در این راستا به اختلاف افکنی، ترویج فرهنگ مبتذل غربی، ایجاد گروه های تروریستی و حکومت های وابسته اقدام کرد.

رئیسی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تغییر رفتار و تفکر انقلابی جمهوری اسلامی ایران و تغییر ساختار نظام است و جنگ رسانه ای، به راه انداختن فتنه و تحریم های بی سابقه در همین راستا انجام شد که اگر هشدارهای به موقع رهبر انقلاب نبود شاید دشمن موفق می شد.

تولیت آستان مقدس رضوی تصریح کرد: ما باید ترفندها، روش ها و ابزار نفوذ دشمن و همچنین مولفه های قدرت خود را بشناسیم. مهمترین مولفه های قدرت ما عبارتند از ایمان، اعتقاد و باور مردم، فقه و دین، رهبری انقلاب و آمادگی مردم برای خطر کردن.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خودبا اشاره به نفوذ فرهنگ دشمن تصریح کرد: تخریب باورهای فرهنگی و روحیه انقلابی، ترویج فرهنگ سکولار، تغییر سبک زندگی اسلامی و تغییر خطوط قرمز فرهنگی، از اهداف دشمن است. دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم است، بنابراین نخبگان باید جامعه را نسبت به نفوذ فرهنگی غربی حساس کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در نفوذ سیاسی دشمن دنبال تخریب نهادهای برخواسته از انقلاب با تهمت زدن به آن‌ها است. نفوذ سیاسی تلاش برای تغییر رفتار نظام با هدف تضعیف محور مقاومت و کوتاه آمدن و سازش کاری است. در زمینه اقتصادی هم دشمن دنبال تسخیر نبض اقتصاد کشور است. آن‌ها دنبال اقتصاد غیرمولد برای ما هستند. در حالی که ما معتقدم نسخه نجات بخش ما اقتصاد مقاومتی است. ما نباید از اقتصاد مقاومتی توانمندی و منابع خود غفلت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ امنیتی از طریق به راه انداختن جنگ های نیابتی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی است تصریح کرد: قانون اساسی، رهبری و نهادهای انقلاب بهترین مدافع اقوام و مذاهب در کشور هستند. البته خدمت رسانی خالصانه به محرومان به ویژه در مرزها می‌تواند بستر نفوذ را از بین ببرد. زیرا دشمن از محرومیت ها سوء‌ استفاده می‌کند. دیروز دشمن با لشکرکشی با ما مقابله می کرد اما امروز همه داشته های ما را هدف قرار داده و آن‌ها را تهدید می‌کند.

رئیسی در پایان گفت:‌راهبردهای کلان برای مقابله با جریان نفوذ سلطه عبارتند از : توجیه و آگاه سازی مدیران، مسئولان و نخبگان نسبت به مسئله نفوذ، ضرورت اشراف اطلاعاتی برای دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی، مصون سازی و بصیرت آفرینی نسل جوان از سوی دستگاه های فرهنگی تبیین گفتمان امام و رهبری و استفاده از همه ظرفیت های حاکمیتی برای حساسیت نسبت به مسئله نفوذ.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.