انتخابات

قوچان- مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باجگیران گفت: هدف از افتتاح این مرکز امدادی کاهش تصادفات و تلفات جانی در مسیر ترانزیتی قوچان، باجگیران، درگز به‌عنوان یک نقطه استراتژیک است.

مرکز امداد و نجات جاده‌ای باجگیران افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن نیک‌اختر عصر دوشنبه در افتتاح مرکز امداد و نجات جاده‌ای باجگیران بابیان این مطلب که راهداران پیام‌آوران امید در جاده‌ها هستند گفت: راهداران در جاده‌ها حضور فعال دارند و یکی از هدف‌های فعالیت در حوزه راهداری، رساندن پیام امید در دل مسافرین و افراد درراه مانده است.

وی بابیان اینکه هدف از افتتاح این مرکز امدادی کاهش تصادفات و تلفات جانی در مسیر جاده باجگیران است اظهار داشت: این پایگاه در سه‌راهی امامقلی واقع‌شده است و با توجه به‌قرار گیری در محور ترانزیتی قوچان، باجگیران، درگز به‌عنوان یک نقطه استراتژیک و اشراف کامل به منطقه از سوی مدیریت ستاد بحران و حوادث قوچان در این منطقه احداث شد.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باجگیران با اشاره به این مطلب که این مجتمع با حضور چهار دستگاه امداد جاده‌ای شامل راهداری، هلال‌احمر، پلیس‌راه و اورژانس ۱۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود : مساحت ساختمان این پایگاه ۳۰۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال شامل ساختمان و کانکس حوادث غیرمترقبه امداد و نجات جاده‌ای است.

وی ادامه داد : در این مجتمع ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی و راهداری با ۲۰ نفر نیروی راهدار، یک دستگاه خودرو اورژانس با ۲ نفر نیرو، یک دستگاه خودرو هلال‌احمر با ۲ نفر نیرو، یک دستگاه خودرو پلیس‌راه با ۲ نفر نیرو و یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی با ۲ نفر نیرو مستقر هستند که خدمات امدادی را به مسافرین درراه مانده ارائه می‌دهند.

تفکر مدیریت بحرانی در ایجاد مرکز امداد و نجات جاده‌ای باجگیران

در ادامه فرماندار قوچان نیز بابیان به این مطلب که تفکر مدیریت بحران وامدادی در ایجاد این مجموعه دخیل بوده است خاطرنشان کرد: با افتتاح چنین مجموعه‌ای زمان امدادرسانی به حداقل خواهد رسید که این هماهنگی و حضور همه دستگاه‌های امدادرسان در یک مکان می‌تواند در نجات جان انسان‌ها مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث و تلفات جاده‌ای در حوزه شهرستان قوچان مربوط به مسیر باجگیران است گفت: امیدواریم با هماهنگی ایجادشده در میان دستگاه‌های امدادرسان شاهد کاهش چشمگیر تلفات و تصادفات در این مسیر ترانزیتی شویم.

علیرضا قامتی ادامه داد: در بحث اعتبارات نگاه ویژه‌ای به شهر باجگیران به‌عنوان منطقه‌ای خاص و استراتژیک صورت گرفته است و هر چه به این منطقه خدمت‌رسانی شود بازهم کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.