مشهد- پیش از این وقتی قبض آبی پرداخت نمی‌شد، به عنوان بدهکار روی قبض بعدی منظور می شداما مدتی است که که آب و فاضلاب مشهد تغییر رویه داده است و کمتر از ۴۸ ساعت انشعاب مشترکان را قطع می کند.

مشترکان بدهکار به آب و فاضلاب کمتر از ۴۸ ساعت انشعاب آن ها قطع می شود

قدس آنلاین- سعید کوشافر: به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب این رویه را تغییر داده و به گونه‌ای عمل می‌کند که به محض واریز نکردن وجه قبض و بدون اخطار قبلی نسبت به قطع آب اقدام می‌شود.

هرچند که پیش از این نیز تنی چند از شهروندان در تماس تلفنی نسبت به این روند گلایه و اعتراض کرده بودند، اما باورش برای نگارنده دشوار بود تا اینکه سندی در این خصوص به دستم رسید که نشان می‌داد این شیوه نگران کننده در حال اجراست.

مدیران آب و فاضلاب بر این روند تأکید دارند و اینکه ممکن است شهروندی در یک دوره زمانی دچار مشکل مالی شود و نتواند قبض را پرداخت کند، توجیه قابل قبولی نمی‌دانند.

یک شهروند مشهدی با حضور در دفتر روزنامه قدس نسبت به صدور اخطار قطع صد درصدی بدون هیچ گونه اخطار قبلی در حالی که هیچ گونه بدهی قبلی نداشت اعتراض کرد.

این شهروند گفت: فقط ۱۰ روز از مهلت پرداخت قبض آب گذشته است و بنده به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت قبض آب نشدم و صبح روز ۲۳ بهمن ماه یک اخطار قطع صد درصدی به دستم رسید.

وی افزود: خیلی از مردم هستند که مانند من زندگی می‌کنند و حقوقشان تنها کفاف ۱۰ روز اول ماه را هم نمی‌دهد و چشم به یارانه داریم تا قبض‌ها را پرداخت کنیم و با این وضع که شرکت آب و فاضلاب، آب منزل ما را قطع می‌کند باید هزینه چند ۱۰ هزار تومانی قطع و وصل را هم بپردازم، این در حالی است که هزار مشکل مالی دارم که این چند ۱۰ هزار تومان هم می‌تواند در زندگی‌ام تغییر زیادی ایجاد کند.

۴۸ ساعته انشعاب را قطع می کنیم

در همین راستا خبرنگار ما با مدیر امور مشترکین منطقه تماس گرفت و دلیل این اخطار را جویا شد. او که خانمی جوان بود و حاضر نشد نامش را عنوان کند، تصریح کرد: ما به محض گذشت از تاریخ مهلت پرداخت اقدام به ارسال اخطار قطع می‌کنیم و این روال است که از ابتدای سال داریم و بر همین اساس با یک شرکت برای قطع آب و وصل مجدد قرارداد بسته‌ایم.

او خاطرنشان کرد: به خاطر دهه فجر برای مشترکین مهلت بیشتری قایل شدیم و به آن‌ها چند روز امان دادیم تا این روزها بگذرد و امروز اخطارها را ارسال کردیم.

این مقام مسؤول در امور مشترکین در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که آیا برای قطع آب اخطار قبلی نیاز نیست، خاطرنشان کرد: اخطار اول و آخر ما یکی است همین اخطار که می‌دهیم هم اخطار اول است و هم اخطار آخر و ۴۸ ساعت بعد هم آب را قطع می‌کنیم.

او گفت: شهروندان باید در مهلت قانونی آب بها را پرداخت کنند و تأخیر در پرداخت یا آب بهای معوقه برای ما معنایی ندارد و اگر شهروندی نمی‌تواند قبض آب را پرداخت کند دلیلی ندارد از آب استفاده کند.
او در پاسخ به این پرسش که آیا این سخنان سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب مشهد است تصریح کرد: با هر جا می‌خواهید تماس بگیرید، مدیرعامل، حراست یا حتی وزیر، این موضع قطعی شرکت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    انشعاب آب ما به علت بدهی و بدون اخطار قبلی یا حتي پیامک بدهی قطع شده در حالی که ۳ فرزند خردسال داریم و هوا بشدت گرم است.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    اینقدر کارها بی حساب و کتاب شده که حتی زحمت مجوز گرفتن از دادستان را هم ملقا واب خانه مردم را قطع می کنند
  • ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    2 0
    دیگه ن خجالتی میکشن ن شرمی دارن ازمردم
  • امید ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    7 0
    ما هنوز منتظر رایگان شدن آب و برق و گاز هستیم