خرم آباد- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرانه استاد به دانشجو را در دانشگاه لرستان پایین تر از متوسط کشوری دانست گفت: این سرانه در متوسط کشوری یک به ۲۷ بوده یعنی به ازاء هر استاد ۲۷ دانشجو وجود داشته که در دانشگاه لرستان این سرانه یک به ۳۳ است.

سرانه استاد به دانشجو در دانشگاه لرستان پایین تر از متوسط کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرهادی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از امسال به دانشجویان دکترا وام دانشجویی ماهیانه بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان داده می شود که ۴۵۰ دانشجوی دکتر در دانشگاه لرستان می توانند هر سه ماه یکبار از این وام استفاده کنند و بعد از فارغ التحصیلی بدهی خود را برمی گردانند.

وی اظهار داشت: در نظر داریم دانشگاه های کم سابقه یا تحت حمایت دانشگاه های باسابقه و مادر قرار گرفته و رشد کنند یا به پردیس تبدیل شوند تا مطابق نیاز کشور پذیرش دانشجو صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تا حد خود کفایی باید پذیرش در مراکز آموزش عالی وجود داشته باشد، عنوان کرد: برای پذیرش دانشجو به حد نیاز، شاید هیچکدام از دانشگاه های کشور حذف نشوند.

فرهادی به وجود برخی دانشگاه های غیراستاندار در کشور اشاره کرد و افزود: تا حدودی این دانشگاه ها شناسایی شده اند که هم در بخش دولتی و هم غیر دولتی وجود دارند و به آن ها مهلت داده می شود تا خود را تکمیل کرده و به حد قابل قبول برسانند در غیر اینصورت متوقف می شوند.

وی اضافه کرد: حذف دانشگاه ها با تصمیم شورای گسترش آموزش عالی صورت می گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: پرداخت اعتباراتی برای تامین تجهیزات خوابگاهی دانشگاه لرستان و نوسازی سلف سرویس این دانشگاه در نظر خواهیم گرفت و با درخواست دانشجویان مبنی بر حذف مبلغ ۳۰ هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان موافقت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.